۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۱۳۷۳۷
امام جمعه کارون:

حضرت معصومه نماد بارز حرکت سخت کوشانه در مسیر ولایت است

حجت الاسلام خضیراوی گفت: امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در زمان خود نماد بارزی از ولایت مداری و اثبات ولایت اهل بیت علیهم السلام داشتند.
خضیراوی امام جمعه کارون

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) در میان اهل بیت علیهم السلام و تاریخ شیعه یک جایگاه بالا و ویژه ای است کما اینکه زیارت نامه ای که برای حضرت معصومه(س) واردشده است، زیارت نامه برای معصوم می باشد.

امام جمعه کارون در ادامه خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم از جایگاه مهمی در تاریخ اسلام به ویژه شیعه برخوردار است که از حضرت علی(ع) تا بقیه امامان معصوم علیهم السلام درباره این شهر پرخیر و برکت بیانات مهمی را فرمودند و بخاطر همین بانوی بزرگوار اسلام حضرت معصومه(س) شهرقم را انتخاب کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون، درباره نامگذاری روز دختر که مصادف با میلادباسعادت حضرت فاطمه معصومه است، اذعان داشت: به نظر بنده روز خوبی برای دختران نامگذاری شده است چرا که حضرت فاطمه معصومه در سن پایین رحلت کردند؛ اما ایمان او زبان زد عام وخاص بود که این ایمانش باید الگویی برای دختران جامعه باشد.

حجت الاسلام خضیراوی درباره ولایت مداری حضرت معصومه(س) تاکید کرد: ایشان وقتی وارد ایران اسلامی شدند هدفشان فقط جنبه برادری امام رضا(ع) نبود بلکه جنبه ولایی امام رضا(ع) هم بود که به امام زمان خودش اقتدا کرد و لبیک گفت.

وی درباره مقوله عفاف وحجاب در سیرت زندگانی حضرت معصومه(س) بیان داشت: ایشان اهتمام خاصی در سنین نوجوانی به عفاف وحجاب داشتند که دختران امروزی باید الگوی زندگی خودشان را در این زمینه با افتخار، حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دهند.

امام جمعه کارون درباره جایگاه مهم امام رضا(ع) در کشور ما به ویژه خوزستان، ابراز داشت: امام رضا(ع) کسی است که خط ولایی اهل بیت را وارد ایران اسلامی وکشور ما کرد که برهمین اساس مقام معظم رهبری فرمودند خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور است، چرا که امام رضا(ع) از همین خوزستان ولایت مدار وارد ایران شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون با تبیین ولایت مداری حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در زمان خودش اظهار داشت: امام رضا(ع) از همان اول شرط قبولی اعمال را ولایت مداری و تبعیت از اهل بیت دانست لذا احادیث و مناظرات این امام همام درباره ولایت اهل بیت علیهم السلام فراوان است و حتی مناظراتی با مامون عباسی در دفاع از ولایت حضرت علی(ع) داشتند.

حجت الاسلام خضیراوی در پایان با انتقاد از عدم استفاده فرهنگی ومعنوی از حریم اهل بیت در کشور، تصریح کرد: متاسفانه هنوز به طور کامل نتوانستیم از مراکز معنوی وفرهنگی کشورمان به صورت صحیح در قالب معنویات زندگی و امور فرهنگی جامعه استفاده کنیم که امیدواریم این فعالیت ها با محوریت آستان قدس رضوی وحرم حضرت معصومه(س) در سراسر کشور پیگیری وگسترش یابد./9453/ت۳۰۲/س

 

 

 

 

ارسال نظرات