۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۱۷۱۱۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

جذب جوانان به مراکز فرهنگی نیازمند استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: جذب جوانان امروزی به مراکز و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیازمند استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید و هم سو شدن با نسل جدید است.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به جوانان در برنامه‌ریزی‌های مختلف، اظهار کرد: باید بیش از پیش به جوانان اعتماد و اطمینان داشته باشیم و عرصه را برای ورود و مدیریت آنها مهیا کنیم.

وی اضافه کرد: جوانان همواره در برنامه‌های مختلف توانمندی‌های خود را نشان داده‌اند؛ ازاین‌رو مسؤولان نیز باید در مسیر بها دادن به جوانان و واگذاری مسؤولیت‌ها به نسل جوان قدم بردارند؛ چراکه این امر سبب ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید برای جذب جوانان امروزی در امور فرهنگی با استفاده از ابزار ارتباطی جدید، با نسل جدید همسو شد و با اعتماد توأم با مسؤولیت‌پذیری در جوانان، می‌توان امور مختلف را به آنها سپرد.

به گفته وی درواقع جذب جوانان امروزی به مراکز و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیازمند استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید و هم سو شدن با نسل جدید است.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با اشاره به اینکه مساجد و نمازخانه‌ها در شهرها و مراکز مختلف مهم‌ترین پایگاه‌های دینی هستند، خاطرنشان کرد: باید نمازخانه‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس به عنوان پایگاه‌های دینی در این مراکز فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه علم و ایمان دو بال برای پرواز و تعالی معنوی انسان است، ادامه داد: علم و تهذیب نفس باید با یکدیگر توأم بوده و تلاش مسؤولان و متولیان دانشگاه‌ها هم باید در این راستا باشد.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار کرد: البته باید توجه داشته باشیم که تنها وجود نمازخانه ملاک نیست؛ بلکه معنای آن با حضور روحانی و طلبه تکمیل می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه حضور یک روحانی را در هر مسجد منشأ خیر و برکت فراوان است، اضافه کرد: وظیفه یک روحانی مستقر یا اعزامی تنها اقامه نماز جماعت و تشریفات شرعی نیست؛ بلکه روحانی باید یک منجی برای محرومان، راهنمای شایسته برای همه مردم و به‌ویژه یک الگوی صادق برای جوانان باشد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات