۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۱۷۱۹۹
سردار ادیبی خبر داد؛

ثبت ۲۸ اثر دفاع مقدس از ۵۸ یادمان

راهیان نور به دنبال تحقق گردشگری تعالی بخش است؛ به این معنا که انتقال فرهنگ و هدایت نگاه عمومی به سوی ظرفیت‌های موجود تقویت هویت ملی را به دنبال خواهد داشت.
حضور سردار نادر ادیبی در غرفه خبرگزاری رسا در چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار نادر ادیبی با اشاره به اینکه یکی از اهداف راهیان نور تاثیرگذاری در معیشت مردم منطقه است، یادآور شد: در پی تحقق این هدف، راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی، فروش محصولات بومی و محلی در کنار تعریف تورهای ترکیبی گردشگری می تواند در معیشت عمومی مناطق جنگی تاثیرگذار باشد.

وی تمرکز بر ثبت آثار دفاع مقدس را نیز در حفظ  داشته‌های راهیان نور مؤثر دانست و اظهار کرد: تا کنون از 58 یادمان موجود در حدود 100 منطقه، 28 اثر به ثبت رسیده است و بسیاری از بیمارستان‌های صحرایی و زیرزمینی، قرارگاه‌ها و خانه‌های شهدا نیز در صف ثبت قرار دارند.
ادیبی با بیان اینکه پیوند گردشگری خارجی با دفاع مقدس نیز یکی دیگر از اهداف حوزه راهیان نور به شمار می آید، گفت: در سال جاری افتتاح 10 موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که هر یک از این مراکز در کنار سایر یادمان ها و جاذبه های موجود می تواند در برنامه سفر گردشگران خارجی گنجانده شود./۸۷۲/د103/ی
 
ارسال نظرات