۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۳۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بهره گیری از معارف قرآنی راه کاهش آسیب های اجتماعی است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه ما با آسیب های اجتماعی جدی مواجه است که راه از بین بردن این آسیب ها بهره گیری از مبانی قرآنی و سیره اهل بیت(ع) است، گفت: در هر جامعه ای که مفاسد اجتماعی یافت می شود به یقین آن جامعه به مبانی الهی بی توجه بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در نخستین دوره انتخابات مشترک اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان، قرآن را عامل هدایت بشریت دانست و گفت: بشریت برای سعادت و تعالی برای تنها در مسیری که کلام الهی مشخص کرده گام بردارد.

وی، مهم ترین عامل مشکلات جامعه بشری را فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی و سیره اهل بیت(ع) دانست و افزود: امروز بشر برای بیرون آمدن از باتلاق فساد و تباهی راهی جز بهره گیری از مفاهیم قرآنی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که قرآن کتاب زندگی و سعادت است، خاطرنشان کرد: هر یک از کلمه های این کتاب آسمانی منشوری برای رشد و تعالی بشریت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مفاهیم قرآنی باید در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، تصریح کرد: تنها شعار تبعیت از قرآن و مفاهیم الهی دادن کافی نیست بلکه باید در عمل نیز دیده شود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز مفاهیم ناب دینی بهترین راه مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دنیای امروز را ظلمت و تاریکی فرا گرفته، مفاهیم قرآنی همچون خورشید تابان جهان امروز را روشن خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت ها به منظور ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: انسان با بهره گیری از مفاهیم ناب قرآنی دنیا و آخرت خود را تضمین خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از همه توان و ظرفیت خود برای خدشه دار کردن دین در جامعه بهره گرفته اند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در برابر این هجمه های سنگین دشمنان حالت انفعالی داشته باشیم دشمن به راحتی ارزش های دینی ما را تضعیف خواهد کرد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امروز نظام دینی در معرض گسترده ترین هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارد، گفت: باید در برابر این هجم وسیعی از توطئه یک برنامه مدون و مشخصی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که دشمن برای تخریب دین از هر ابزاری استفاده می کند، افزود: در طی سال های اخیر به وضوح دیدیم که بدخواهان اسلام ناب برای نابودی اسلام ناب و حقیقی دست به هر اقدام جنایت کارانه ای زدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام سلطه گروه های تکفیری را برای تضعیف اسلام ناب به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های گروه های تروریستی تکفیری خدشه دار کردن چهره حقیقی اسلام ناب بوده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دشمنان از گسترش حاکمیت دینی در جهان به شدت هراسان هستند، گفت: امروز ایران اسلامی نمونه ای از یک کشوری است که دین در آن حاکم بوده و به یک قدرت بلامنازع جهانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی امروز در دیگر کشورهای جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در برابر این عزت و اقتدار ملت ایران چاره ای جز تسلیم شدن نداشته و ندارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که دین و ارزش های اسلامی به ملت ایران عزت و اقتدار بخشیده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز حفظ این عزت و عظمت بین المللی در گرو تقویت دین در همه بخش های جامعه اسلامی است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که هدف دشمن کمرنگ کردن مبانی دینی و انقلابی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: دشمن به خوبی می داند برای براندازی نظام اسلامی باید دین و مبانی اصولی انقلاب را از درون نظام کمرنگ و بی اثر کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که همه مسؤولان به ویژه مدیران دینی و فرهنگی باید مراقب این توطئه های خطرناک دشمنان باشند، افزود: امروز همه بخش های کشور وظیفه دارند در جهت تقویت اصول و مبانی انقلاب اسلامی و آرمان های مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری گام بردارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه ما با آسیب های اجتماعی جدی مواجه است که راه از بین بردن این آسیب ها بهره گیری از مبانی قرآنی و سیره اهل بیت(ع) است، گفت: در هر جامعه ای که مفاسد اجتماعی یافت می شود به یقین آن جامعه به مبانی الهی بی توجه بوده است.

وی با بیان این که معارف اهل بیت(ع) سرمایه بزرگی است، اظهار داشت: چنین معارفی در نزد مردم یهود و نصری نیز وجود ندار، ادعیه و اذکاری که در دین اسلام در اختیار پیروانش قرار گرفته درس های بزرگ انسانیت است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که پایبندی به رهنمودهای قرآنی ضعیف است و باید بیشتر در جامعه امروز مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: آگاهان جامعه باید به توسعه ترویج فرهنگ قرآنی کمک کنند، قرآن و نماز هر دو سازنده انسان و جوامع انسانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی زمینه ایجاد مدینه فاضله را اجرای آموزه های قران در همه ی ابعاد دانست و تصریح کرد: بدانیم چه سرمایه بزرگ و گرانقدری در اختیار داریم، اگر با قرآن همراه شویم به همان میزان که بر دانش ما افزده می شود از نادانی خود کاسته ایم .

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر توجه به آموزه های دینی در جامعه امروز تصریح کرد: اصل برای ما قرآن است که کلام خداوند را در بهترین صورت ممکن برای بشریت به هدیه آورده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات