۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۱۹۰۷۹
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

عاقبت اعتماد و اطمينان به آمريكا شكست است

امام جمعه اصفهان با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد، گفت: از آن موقع ياد گرفتيم كه آمريكايي‎ها قابل اعتماد نيستند، نمي‎شود به آنان اعتماد كرد و عاقبت اعتماد به آمريكا شكست است.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام(ره) برگزار شد، با اشاره به كودتاي 28 مرداد گفت: از آن موقع تجربه اين آمريكايي را ياد گرفتيم كه آمريكاييها قابل اعتماد نيستند و نميشود به آنان اعتماد كرد، آنچه كه آنان در مدارك و اسنادي كه سالهاي بعد افشا كردند مشخص شد كه اين كودتا آمريكايي بود و مصدق گول آنان را خورد و راه خود را از آيتالله كاشاني جدا كرد و عاقبت اعتماد و اطمينان به آمريكا شكست است.

وي همچنين با اشاره به آغاز ماه ذيالحجه خاطرنشان كرد: اين ماه يكي از ماههاي حرام است كه سعوديها با اينكه ادعاي مسلماني ميكنند، اما حرمت اين ماه را نگاه نميدارند، در اين دو سه سال اصلا اعتنايي نكردند كه ماههاي حرام است و جنگيدن حرام است، بله اگر به كسي حمله بكنند دفاع واجب است اما مردم مظلوم يمن كجا به آلسعود حمله كردند؟

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ماه ذيالقعده، ذيالحجه و محرم و ماه رجب، ماههاي حرام است، بايد توجه داشت كه در ماههاي حرام عبادت بسيار ارزشمند است، روز اول ذيالحجه كه روز ازدواج حضرت امير(ع) و حضرت فاطمه(ع) است بسيار ارزشمند است.

وي همچنين با اشاره به روز دحوالارض اين روز را روز گسترش زمين ناميد و ابراز كرد: در اين روز بنابر روايتي تولد حضرت موسي(ع) واقع شده است و همچنين در شب دحوالارض و همچنين روز آن اعمال و عبادات بسياري همچون روزه گرفتن وارد شده است كه اميدواريم به اين مسائل عمل كرده باشيم.

آيتالله طباطبايينژاد با گراميداشت دوشنبه 30 مرداد روز بزرگداشت علامه مجلسي، بيان كرد: علامه مجلسي يكي از افتخارات عالم شيعه است و ما بايد بدانيم زيارت قبر علامه مجلسي رفتن مطمئنا كمتر از زيارت خيلي از امامزادهها نيست، انگار هر دقيقهاي يك صفحه نوشته است، يك دوره كتاب ايشان فقط كتاب بحارالانوار است كه الان صد و ده جلد است، و دهها كتاب به عربي و فارسي نوشتهاند.

وي با تأكيد بر اينكه بايد موفقيت اين بزرگان الگوي افراد جامعه باشد، گفت: چگونه اينان موفق بودهاند؟ يكي از كارهايي كه كردهاند اين بوده كه به همه چيز پشت پا زدهاند و اين راههاي خوب را براي ما باز كردهاند، اصول كافي را براي ما بررسي كردهاند.

امام جمعه اصفهان افزود: دهها كتاب فارسي و عربي كه از اين بزرگوار باقي مانده است، همواره بايد به اين شخصيتها مراجعه كنيم و ازا نفاس قدسيه ايشان بهره لازم را ببريم.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با خاطرنشان كردن روز آتشسوزي مسجدالاقصي كه در سال 1969 و روز جهاني مسجد، گفت: اميدواريم سعي كنيم مساجدمان را روشن و پررونق قرار دهيم.

وي با تسليت شهادت امام جواد(ع) اظهار كرد: ايشان جوانترين امام ما بودند كه در سن 7 سالگي و در سن 25 سالگي به شهادت رسيدند، امام جواد(ع) به وسيله همسرش امالفضل به شهادت رسيد و در كاظمين مدفون است.

آيتالله طباطبايينژاد به يكي از بيانات امام نهم اشاره كرد و ادامه داد: ايشان فرمودند مؤمن به سه خصلت توفيق از جانب خداوند و واعظ دروني و قبول كردن از كسي كه او را نصيحت كند نياز دارد، ولو اينكه يك بچه باشد، عالمترين افراد كساني هستند كه علم ديگران را با علم خودشان جمع بكنند.

وي گفت: قبل از خطبهها برادر عزيزم، دكتر جمالي نژاد گزارشي از كارهايشان دادهاند، ظاهرا از كانديداتوري شهرداري استعفا دادند و من بايد تشكر بكنم از طرف خودم و همه مردم اصفهان از ايشان، يكي از انسانهايي كه به غير از كار و تلاش روي چيزي فكر نميكرد و در خط راست و چپ و اصلاحطلب و اصولگرا نبود.

نماينده وليفقيه در استان اصفهان اظهار كرد: امام رضا(ع) ميفرمايد هر كسي از مخلوق اگر نعمتي به او داد شكرگزاري نكند، نعمت خدا را شكرگزاري نميكند، وقتي روح شكرگزاري در انسان نباشد، دنبال منعم ميگردد و انسان ميبيند كه چه كسي آن را داده است، به هر حال واقعا تشكر ميكنم هم شخصا از طرف خودم و هم از طرف همه شماها و مردم شهر اصفهان كه اميدوارم خدا به ايشان توفيق دهد همچنان خدمتگزار جمهوري اسلامي باشند./914/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
روز واقعه:25 ذی القعده
روز بیست و پنجم ماه ذوالقعده به نام دحو الارض شناخته می شود. بر اساس روایات در چنین روزی اولین خشکی های زمین که به طور کامل زیر آب بود در محل کعبه نمایان شد. در آداب اسلامی این روز بسیار پرفضیلت دانسته شده و دعا و عبادات خاصی برای آن بیان شده است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
پیروزی فقط در سایه همت و تلاش و اتکای به توان داخلی و مبازه با فساد است
0
0