۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۰۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادی انقلابی، فراجناحی و قدرتمند است

امام جمعه اراک با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادی انقلابی، فراجناحی و قدرتمند است، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام متشکل از ۴۰ نفر از سیاستگذاران و نخبه های فکری و سیاسی کشور بوده و از سوی رهبری وظایف سنگینی به این نهاد محول شده است.
آیت الله دری نجف آبادی آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام پارلمان قدرتمند، و فرا دستگاهی و اردوگاه فکری، حقوقی و سیاستگذاری انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادی انقلابی، فراجناحی و قدرتمند است، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام متشکل از 40 نفر از سیاستگذاران و نخبه های فکری و سیاسی کشور می باشد و از سوی مقام معظم رهبری وظایف سنگینی به این نهاد انقلابی محول شده است.

امام جمعه اراک با اشاره به اهم وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: مهمترین وظایف این مجمع سیاستگذاری کلان، نظارت، حل اختلافات شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و ارجاع معضلات نظام به مجمع در جهت چاره اندیشی است.

احدی حق ندارد با جناح بازی های سیاسی مسیر توسعه کشور را ناهموار کند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر بزرگترین الگوی خدمتگذاری در جامعه ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز مسؤولان در کشور باید راه و روش این شهیدان والامقام را سرلوحه امور خود قرار دهند و در مسیر رشد همه جانبه ایران اسلامی گام بردارند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه احدی حق ندارد با جناح بازی های سیاسی مسیر توسعه کشور را ناهموار کند، ابراز داشت: پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس احساس تکلیف امام راحل بنا شده است و رشد و آبادانی ایران اسلامی باید در راس امور فرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: دولتمردان و مسؤولان باید با تمام وجود در مسیر توسعه و پیشرفت کشور در امور داخلی و هم در امور بین المللی تلاش کنند و بدانند که رفتار و عملکرد آنها همواره مورد توجه مردم قرار دارد.

دستگاه‌های نظارتی از عملکرد ضعیفی برخوردار هستند

امام جمعه اراک با انتقاد نسبت به دستگاه های نظارتی در کشور، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با چشم تیزبین با فساد در کشور مقابله کنند و امروز شاهدیم دستگاه‌های نظارتی از عملکرد ضعیفی برخوردار هستند و همچنین شاهدیم دستگاه‌های متعددی در حوزه نظارت در کشور فعالیت دارند.

شایان ذکر گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی، راه های رسیدن به تقوا و شهادت امام جواد(ع) در ماه ذی‌الحجه از دیگر مواردی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آن ها پرداخته شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات