۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۱۹۳۲۱
آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه علمیه برای گسترش معنویت در جامعه بیشتر نقش آفرینی کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حوزه های علمیه در مسیر گسترش معنویت در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند، گفت: حوزه های علمیه به عنوان یک نهاد انقلابی باید جوانان را در مسیر زندگانی اسلامی، با معنویت و پر خیر و برکت قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان مرکزی که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و روحانیان و جمعی از طلاب در حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک برگزار شد، با تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه باید مردم را به سمت راه راست و روشنایی هدایت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امروز حوزه های علمیه متناسب به زمان باید در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید سبب رشد و  توسعه همه جانبه مباحث دینی و اسلامی در جهان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه  حوزه های علمیه در مسیر گسترش معنویت در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند، گفت: حوزه های علمیه به عنوان یک نهاد انقلابی باید جوانان را در مسیر زندگانی اسلامی،  با معنویت و پر خیر و برکت قرار دهند.

امام جمعه اراک در رابطه با مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک، گفت: سال 1389 کارهای مقدماتی و برنامه ریزی های ساخت حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) آغاز شد و به شکر الهی تاکنون اقدامات بسیار خوب و شایانی در این حوزه شکل گرفته است.

آیت الله دری نجف آبادی  ابراز داشت: فاز اول مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک در 24 هزار متر مربع زیربنا و 48 واحد مسکونی به بهره برداری رسیده و به زودی در این مجتمع نانوایی و فروشگاه کار خود را آغاز می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک نه تنها اختصاص به مردمان ایران اسلامی دارد بلکه متعلق به کل جهان اسلام و جهان تشیع است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه امروز  در ماه بسیار با عظمتی حضور داریم و این ماه عزیز و با برکتی است، اظهار داشت: خوشحال و خرسندیم که این ماه عزیز آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه این ماه عزیز متعلق به امام رضا(ع)، فاطمه معصومه کریمه اهل بیت و حرم اهل بیت است، بیان کرد: روز آخر این ماه روز شهادت امام محمد تقی«جوادالائمه»(ع) است و همه باید راه این بزرگوار را ادامه دهیم.

به گزارش رسا، نشست مدیر حوزه های علمیه کشور با کادر مدیریتی و شورای حوزه علمیه استان مرکزی نیز در حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک برگزار شد که در این مراسم معاونان حوزه علمیه استان مرکزی به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، عملیات اجرایی مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک از سال 91 در زمینی به وسعت 20 هکتار آغاز و مرحله نخست آن در 24 هزار متر مربع زیربنا و 48 واحد مسکونی ویژه اساتید در 10 دی ماه سال 94 با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است، بیش از سه هزار طلبه برادر و خواهر در مقاطع مختلف حوزوی در 23 مدرسه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات