۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۱۹۳۴۱
یادداشت؛

پرهیز از حاشیه و تلاش برای وفاق و همدلی

دولت دوازدهم این امر را باور کند که انگیزه اصلی آنها باید خدمت به مردم باشد، آنها باید بدانند چهار سال فرصت دارند و‌ در برابر مردم و خون‌هایی که برای عزت و استقلال ملت ریخته شده است مسؤول هستند، باید مطالبات مردم را به عنوان خدمت که بالاترین عبادات است دنبال کنند، از حاشیه‌ها و اختلافات چه در داخل دولت یا در ارتباط با سایر قوا بپرهیزند.
مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جام جم، حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در این روزنامه نوشت:
با پایان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، وزرای انتخاب شده کار خود را آغاز خواهند کرد و انتظار امروز مردم این است که دولت جدید تمرکزش را به اولویت‌های اساسی مورد انتظار مردم اختصاص دهد و از حواشی سیاست پرهیز کند.

مطالبه اصلی مردم، وفاق و همدلی میان مسئولان و پرداختن به اولویت‌های اصلی کشور یعنی رفاه، اشتغال، کاهش رکود اقتصادی و... است. بنابراین دولتی که با رویکرد تغییر و تحول پا‌به عرصه میدان می‌گذارد باید این تحولات در آن مشهود بوده و مردم آن را احساس کنند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که یکی از اشکالاتی که معمولا در کار مسئولان مشاهده می‌شود، ارائه گزارش‌ها با آمار و ارقامی است که برای مردم محسوس نیست، در حالی که مردم آنچه را که حس کرده و لمس می‌کنند قبول دارند، به همین دلیل آمار و اعداد نمی‌تواند مردم را قانع کند، بنابراین از دولت جدید انتظار می‌رود در درجه اول با انگیزه و نشاط بیشتر فعالیت کند، هر چند میانگین سن اعضای کابینه بالاست، اما می‌توانند با انگیزه و روحیه قوی‌تر کار و فعالیت داشته باشند.

دولت دوازدهم این امر را باور کند که انگیزه اصلی آنها باید خدمت به مردم باشد، آنها باید بدانند چهار سال فرصت دارند و‌ در برابر مردم و خون‌هایی که برای عزت و استقلال ملت ریخته شده است مسئول هستند، باید مطالبات مردم را به عنوان خدمت که بالاترین عبادات است دنبال کنند، از حاشیه‌ها و اختلافات چه در داخل دولت یا در ارتباط با سایر قوا بپرهیزند.

امروز این حاشیه و اختلاف‌ها مردم را خسته کرده است، به عنوان نمونه در جایی فسادی مطرح، برجسته شده و تعمیم داده می‌شود، به این ترتیب این تصور ایجاد می‌شود که همه سیستم مریض و فاسد است، در حالی که واقعیت این‌گونه نیست، ولی برخی دعواهای جناحی و حاشیه‌ها باعث شده است مردم برداشت‌های سوء داشته باشند. بنابراین باید میان قوا وفاق و همدلی برقرار باشد و وحدت و همکاری تابلوی این دولت و همه قوا باشد. همدلی و هماهنگی میان قوا موجب سهولت در جهت رفع مشکلات کشور می‌شود. از طرف دیگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران معمولا به دنبال این هستند که از اختلافات سوءاستفاده کنند و به این ترتیب چالش‌های میان مسئولان فرصتی را برای دشمن فراهم می‌کند. بنابراین همدلی‌ها دشمنان را مایوس کرده و راه تسهیل شده‌ای را برای رفع مشکلات مردم باز می‌کند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات