۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۱۹۶۷۰
۲۵ شهریورماه؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمیه چیذر برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه چیذر با سخنرانی آیت الله هاشمی علیا، ۲۵ شهریور برگزار می شود.
حوزه خواهران

انسیه هاشمی علیا، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه چیذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مراسم افتتاحیه این مدرسه، گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 96-97 در مدرسه علمیه فاطمیه چیذر در تاریخ 25 شهریور 96 برگزار می شود.

وی افزود: سخنران این مراسم آیت الله سید علی اصغر هاشمی علیا مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه چیذر است، همچنین طلاب و اساتید مدرسه در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 96-97 حدود 30 نفر طلبه در این مدرسه پذیرش شده‌اند و مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در سالن همایش‌های مدرسه علمیه فاطمیه چیذر برگزار می شود.

گفتنی است؛ مدرسه علميه فاطميه چیذر در سال ۱۳۷۵ به دستور مقام معظم رهبری و همت رياست مدرسه علميه قائم (عج) و آيت الله سید علی اصغر هاشمی عليا تأسيس شد و با جذب ۱۰۰ طلبه در سال اول آغاز به كار کرد.

اولين گروه طلاب این مدرسه علميه در سال ۱۳۸۰ فارغ التحصيل و موفق به دريافت مدرك سطح ۲ شدند، تاكنون طلاب بسیاری از اين مدرسه فارغ التحصيل شده‌اند كه تعدادی از آنها در حوزه و دانشگاه مشغول به ادامه تحصيل هستند.

آموزش و تربيت طلاب بر عهده اساتيدی است كه از نظر علمی دارای مدرك سطح ۳ به بالای حوزه و يا كارشنا سی ارشد به بالای دانشگاه‌ها بوده و در آزمون يا مصاحبه علمی مركز مديريت حوزه های علميه خواهران، شرايط لازم را احراز كرده و مجوز تدريس در مقطع سطح ۲ را دريافت كرده‌اند.

طلاب اين مدرسه علاوه بر گذراندن ساعات درسی، تحت آموزش و تربيت در قالب فعاليت های فرهنگی و پژوهشی نيز قرار گرفته و بدين ترتيب آماده حضور در عرصه تبليغ، تدريس شده‌اند و در مواقع لزوم به سازمان‌ها، مدارس و مراكز مربوطه اعزام می‌شوند.

از جمله فعالیت‌های فرهنگی که در این مدرسه انجام می‌شود می‌توان به برپايی نمايشگاه‌های مختلف، طرح‌های تربيتی، همايش‌های سراسری، اردوهای زيارتی و ساحتی، جشن‌های اعياد و عزاداری در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد.

فعاليت‌های پژوهشی نظیر شناسايی اساتيد و طلاب علاقمند و مستعد در امر پژوهش و تشكيل كانون پژوهش مدرسه و برقراری ارتباط علمي و پژوهشی با اساتيد و جذب اساتيد خارج از حوزه برای اجرای طرح های پژوهشی، برگزاری كارگاه‌های پژوهشی فوق برنامه مثل كارگاه روش تحقيق و مقاله نويسی جهت مهارت افزايی طلاب و اساتيد راهنما، ارائه آثار طلاب به فراخوان‌ها و جشنواره از جمله جشنواره علامه حلی و جشنواره بانوی كرامت و ديگر فراخوان‌های مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران، انتشار كتاب از سوی اساتيد و طلاب مدرسه و چاپ مقالات متعدد در نشريات گوناگون، همچنین تجهيز نرم افزاری و سخت افزاری كتابخانه، كانون مشاوره ازدواج، مركز مشاوره فاطميه و مهد كودك و پيش دبستانی از دیگر بخش‌های فعال مدرسه علمیه فاطمیه چیذر است.

مدرسه علمیه فاطمیه چیذر تهران واقع در خیابان پاسداران، بوستان نهم، پلاک ۱۲۹ و شماره تماس این مدرسه ۲۲۵۹۸۰۴۷ است./966/ت303/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
اصلا حوزه خوبی نیست فقط نام امام زمان رو یدک کشیده
2
0