۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۲۰۰۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

بحران ها و فتنه های جهان اسلام در سایه تفکر غدیر رفع می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بسیاری از مشکلات جامعه امروز با تکیه بر فرهنگ غدیر رفع خواهد شد، گفت: غدیر عامل تکامل و تعادل جامعه بشری در برابر مشکلات و بحران ها خواهد بود.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در ستاد برنامه ریزی دهه امامت و ولایت در ساری از غدیر به عنوان شناسنامه شیعه یاد کرد و با بیان این که شیعه بدون غدیر نمی تواند به رشد و تعالی دست پیدا کند، گفت: امروز همه بخش های جامعه ما باید در راستای سیره علوی گام بردارند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که شیعه برای شناسانده شدن باید غدیر و ولایت را بیش از هر چیز مورد توجه قرار دهد، افزود: غدیر عامل رشد و تکامل جامعه بشری خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که غدیر تجلی همه حقایق الهی در جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های جامعه در جهت تقویت جایگاه غدیر و ولایت در جامعه بهره گیریم، چون راه تعالی جامعه اسلامی توجه به مسأله غدیر و ولایت است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت جهانی شدن فرهنگ غدیر تأکید کرد و با بیان این که امروز باید فرهنگ غدیر و ولایت در جهان نهادینه شود، تصریح کرد: برای تحقق این هدف متعالی نیازمند یک برنامه ریزی هدفمند و اثربخش هستیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با بیان این که غدیر حرکت به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است، خاطرنشان کرد: غدیر بهترین وسیله برای رسیدن جامعه بشری به کمال و سعادت حقیقی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در روز عید غدیر پیامبر گرامی اسلام به دستور الهی حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند، بیان داشت: متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام مردم آن دوران بر عهد خود با نخستین امام شیعیان پایبند نبودند.

استاد حوزه علمیه مازندران به فتنه های به وجود آمده پس از جریان غدیر اشاره کرد و با بیان این که پس از بدعهدی مردم نسبت به عهدشان با پیامبر گرامی اسلام همچنان شاهد بحران و فتنه های بزرگی در جوامع اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: این فتنه های به وجود آمده به دلیل انکار غدیر و نادیده گرفتن نصب پیامبر بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که جهان بشریت امروز نیز دچار آن فتنه های عظیم است، بیان داشت: تنها راه خنثی سازی فتنه های امروز جامعه بشری و همچنین جلوگیری از بروز فتنه های جدید نیازند گسترش فرهنگ غدیر و ولایت در جامعه هستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این غدیر عامل رشد و تکامل بشر خواهد بود، افزود: هر کسی به این ریسمان الهی متصل شد به یک سعادت و کمال حقیقی و ابدی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی با بحران های بسیاری مواجه است که همه این مشکلات ناشی از نادیده گرفتن فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه اسلامی به یک وحدت و همبستگی پایدار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی به بهانه غدیر، تصریح کرد: اسلام تفرقه، اختلاف و جنگ را به شدت نفی می کند و این مسأله ضرورت وحدت میان امت اسلامی را بیش از پیش جدی می کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سال ها است که جبهه کفر و استکبار به بهانه های مختلف کشورهای اسلامی منطقه را با یک بحران جدی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان با راه اندازی جنگ های قومیتی وضعیت امروز کشورهای اسلامی را به یک حالت بحرانی در آورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز علمای اسلام رسالت سنگینی در دفع این توطئه ها بر عهده دارند، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی جامعه اسلامی باید با تبیین صحیح توطئه دشمنان بستر وزمینه ای را برای وحدت میان مذاهب اسلامی فراهم کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که تفرقه و اختلاف تنها به سود دشمنان و بدخواهان اسلام خواهد بود و مسیر را برای نفوذ آن در جامعه اسلامی هموار خواهد کرد، بیان داشت: امروز تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از بحران ها و فتنه های فعلی بهره گیری از مفاهیم قرآنی و سیره اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که غدیر به معنای وحدت و همبستگی میان امت اسلام در زیر چتر ولایت و رهبری است، خاطرنشان کرد: غدیر به معنای اختلاف و تفرقه نیست بلکه غدیر ظرفیت ارزشمندی برای وحدت میان امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با تأکید براین که امروز باید فرهنگ غدیر به یک فرهنگ غالب در بخش های مختلف جامعه اسلامی تبدیل شود، بیان داشت: اخلاق، رفتار و زیست غدیری نیز باید در جامعه اسلامی نهادینه شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که بسیاری از مشکلات جامعه امروز با تکیه بر فرهنگ غدیر رفع خواهد شد، تصریح کرد: غدیر عامل تکامل و تعادل جامعه بشری در برابر مشکلات و بحران ها خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: فرهنگ غدیر باید در جامعه بیشتر جلوه کند تا بشریت این نقطع نظرات وآیین پاک این ارزش وایده الهی و معنوی که برگرفته از فرامین و سنت پیامبران عالیقدر خاصه خاتم الانبیاء است را تأسی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اهتمام به غدیر مهم تر و بالاتر از اهتمام به بعثت است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) از جانب خداوند مبعوث شدند و اگر روز غدیر رسالت خود را ابلاغ نمی کرد، کار بعثت ناتمام می‌ماند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات