۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۰۸۵۰
امام جمعه همدان:

مدیریت حوزه های علمیه باید به فکر خانواده های طلاب هم باشد

امام جمعه همدان گفت: خانواده در تربیت طلاب نقش مهمی ایفا می کند؛ از این رو باید مدیریت حوزه های علمیه به فکر خانواده های طلاب هم باشد.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان شب گذشته در جلسه شورای استانی حوزه علمیه استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: در روحانیت عدم محض بهتر از وجود ناقص است.

وی با بیان این مطلب که معلومات حرف نخست را در حوزه نمی زند اظهار داشت:‌ بسیاری از افراد با معلومات کم، نزد مردم دارای جایگاهی ویژه هستند ولی برخی افراد دارای معلومات نزد مردم جایگاهی ندارند.

امام جمعه همدان افزود: در تربیت طلاب خانواده نقش مهمی ایفا می کند و باید در جذب طلاب در حوزه های علمیه توجه ویژه صورت گیرد.

وی اهمیت دادن به مباحث اخلاقی را امری مهم توصیف کرد و گفت: طلاب را باید با متخلق کردن به اخلاق الهی با معنویت آراسته کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: یکی از معضلات حوزه های علمیه خانواده های آنان است و مدیریت حوزه باید به فکر خانواده آنان نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها استعداد افراد برای رسائل و مکاسب ساخته نشده است و همه افراد یک استعداد یکسان ندارند و باید از طلاب تعهد گرفت که خانواده طلاب با خود طلاب رشد کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: عیب این است که برای تعلیم هزینه می کنیم اما برای تهذیب هزینه نمی کنیم اما کسی که عهده دار معاونت تهذیب است باید برای این کار ساخته شده باشد./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات