۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۲۰۸۶۱
با موضوع دین و سینما؛

سومین گردهمایی انجمن سواد رسانه‌‌ای طلاب در قم برگزار شد

سومین گردهمایی اساتید و فعالان ارتباطات و رسانه با موضوع دین و سینما در دهکده فرهنگی تفریحی وسف قم برگزار شد.
سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سومین گردهمایی اساتید و فعالان ارتباطات و رسانه را با موضوع دین و سینما برگزار کرد.

در این مراسم که شنبه شب چهارم شهریور در دهکده فرهنگی تفریحی وسف قم برگزار شد، اساتید و فعالان عرصه ارتباطات و رسانه سازوکارهای رسیدن به شرایط برگزاری جشنواره سینما و دین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با طرح دغدغه‌های خود در بیان نسبت حوزه و سینما، از این‌که سینما تاکنون با نگاه کارشناسانه دقیق، علمی و جدای از گفتمان‌های سیاسی نقد و بررسی نشده است، ابراز تأسف کرد.

وی با بیان این‌که دستیابی به نقاط قوت و ضعف یک فیلم با نگاه سیاسی امکان‌پذیر نیست، بر حضور نقادانه حوزه در این عرصه تأکید کرد و افزود: متأسفانه کسانی که باید در این عرصه وارد شوند، از ورود پرهیز می‌کنند.

رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: وقتی تعریف حوزه از نسبت با سینما به تعدادی طلبه فیلمساز تقلیل پیدا می‌کند، طلاب نمی‌توانند به عرصه سینمای دینی وورد پیدا کنند و مدافع حوزه دین در سینما باشند.

در ابتدای این مراسم رفیع‌الدین اسماعیلی رییس انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های این انجمن از سال 94 تا 96 پرداخت.

اسماعیلی برگزاری دوره‌ها و نشست‌های تخصصی سواد رسانه‌ای را از جمله فعالیت‌های این انجمن برشمرد و گفت که از برنامه‌های برگزار شده انجمن سواد رسانه استقبال مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: سریال‌های ماهواره‌ای و سبک زندگی دینی، آسیب‌شناسی حضور نیروهای ارزشی در شبکه‌های اجتماعی، اهمیت و جایگاه سواد رسانه‌ای در جهت مقابله با نفوذ فرهنگ غرب و تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر خانواده عنوان برخی از نشست‌های تخصصی انجمن سواد رسانه بوده است.

انجمن سواد رسانه تاکنون کتاب‌های «اسلام هراسی در سینمای هالیوود» و «معنویت با طعم هالیوود نئوبودیسم، لامائیسم» را به چاپ رسانده و کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» را در دست چاپ دارد.

گفتنی است که انجام انتخابات هیئت مدیره جدید انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پایان بخش این مراسم بود که طی آن هفت عضو جدید این انجمن معرفی شدند./920/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات