۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۲۱۲۱۷
استاد مدرسه علمیه قرآنی امام حسین شهر مریانج:

مبلغان دین باید با مبانی قرآنی بیشتر آشنا شوند

استاد مدرسه علمیه قرآنی امام حسین شهر مریانج گفت: طلاب باید با قرآن مانوس شوند و طلبه ای که با قرآن مانوس است تفاوت فراوانی در بازدهی تبلیغی و علمی در جامعه دارد.
حجت الاسلام سید علیرضا حیات غیبی

حجت الاسلام سید علیرضا حیات غیبی استاد مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) شهر مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در حوزه های علمیه بیان داشت: منبع مورد قبول و بدون شبهه در حوزه های علمیه قران و کلام وحی است.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) مبلغان خود را طبق معیار دانش قرآنی مانند مصعب بن عمیر که یکی از حافظان قرآن بود و  همواره به میان قبایل و خانه های اهل یثرب می رفت و آیین اسلام و قرآن را به آنان می آموخت به مناطق دیگر اعزام می کرد.

استاد مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر مریانج تصریح کرد: قرآن و روایات باید برای طلاب تبیین شود، حتی در حوزه تبلیغ بین الملل تشنگی مردم دنیا نسبت به قرآن احساس می شود.

وی در ادامه با اشاره ضرورت انس با قرآن کریم در حوزه های علمیه گفت: طلاب وقتی وارد مسایل تبلیغی می شوند به ضرورت قرآن در تبلیغ پی خواهند برد از این رو باید قبل از زیاد شدن سن و سال در مسیر قرآن آموزی فعالیت کنند.

حجت الاسلام حیات غیبی با اشاره به طولانی بودن مواد درسی در حوزه های علمیه گفت: دروس حوزه های علمیه باید منسجم شده و قرآن و معارف اهل بیت(ع) در کنار دروس اصلی به طلاب آموزش داده شود.

وی ادامه داد: یکی از فایده های انس با قرآن کریم افزایش معنویت در انسان است، همانطور که امام رضا(ع) فرمود یکی راه های تقویت ایمان، خواندن قرآن است، و در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید آیا به حیات دنیا راضی تر هستی در برابر آخرت، که متاع دنیا قلیل است.

استاد حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر مریانج با اشاره به اهمیت قرائت آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: وقتی انسان سوره ای از قرآن کریم را از صدر تا ذیل قرائت می کند لذتی الهی به او دست می دهد و رها می شود از تمام تعلقات مادی که این لذت را نمی توان با هیچ چیز عوض کرد.

وی در پایان با اشاره فواید قرآن آموزی در حوزه های علمیه تاکید کرد: طلاب باید با قرآن مانوس شوند و طلبه ای که با قرآن مانوس است تفاوت فراوانی در بازدهی تبلیغی و علمی در جامعه دارد./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات