۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۲۱۴۰۷
آیت الله سعیدی:

افزایش بهره‌‌وری با حداقل امکانات شاخصه مدیریت اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مدیریت در اسلام با تکیه بر مبانی اعتقادی و ایمان تعریف می شود، گفت: افزایش بهره وری با حداقل امکانات از شاخصه های مدیریت اسلامی است.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در جمع مدیران و معاونان حرم آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در دین اسلام همه چیز از جمله مدیریت با تکیه بر مبانی اعتقادی و ایمان قابل تعریف بوده و تعریف می شود، گفت: یکی از شاخصه های مدیریت اسلامی افزایش بهره وری با حداقل امکانات است، بنابراین در مجموعه های مدیریتی از جمله آستان مقدس باید نگاه ها به ظرفیت های درون سازمانی و در عین حال تلاش برای جذب ظرفیت های بیرونی باشد.

وی افزود: در مدیریت اسلامی اسراف و استفاده شخصی از اموال جایی نداشته و یک مدیر اسلامی به عنوان امانت دار مردم سعی می کند از اموال و امکاناتی که در اختیار دارد به بهترین نحو استفاده کند تا بتواند در کنار توسعه و تعالی مجموعه مدیریتی به پیشرفت و آبادانی جامعه اسلامی کمک کند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر شاخصه های مدیریتی پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: نبی گرامی اسلام در تبلیغ دین نیز با تکیه بر امکانات موجود و نیروهای های مخلص به تبلیغ دین پرداخت و زمینه سار فراگیر شدن دین اسلام در شبه جزیره عربستان و نقاط مختلف جهان شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: اعتماد و تکیه به نیروهای داخلی از نکات مثبت مدیریت اسلامی است و باید از توانمندی نیروهای داخلی در راستای تعالی و پیشرفت مجموعه های مختلف استفاده کرد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه اراده مدیران بر استفاده از امکانات موجود و حذف هزینه های زائد می تواند در پیشبرد اهداف مجموعه های مختلف تاثیرگزار باشد، گفت: استفاده از ظرفیت های داخلی پیشرفت یک مجموعه را تسریع می کند.

وی ادامه داد: در صورتی که از ظرفیت های داخلی  استفاده نشود و مجموعه در انتظار کمک های بیرونی باشد سستی و کندی در فعالیت ها ایجاد می شود و زنجیره  فعالیت ها از هم گسسته خواهد شد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه افزایش بهره وری مجموعه های مختلف در پناه مدیریت درست امکانات و نیروها است، یادآور شد: باید از تک روی های فردی در مجموعه های مختلف خودداری شود چرا که تعالی یک مجموعه در گرو فعالیت هماهنگ گروهی است و اگر یک مجموعه با تک روی فردی همراه باشد به سرعت دچار نابسامانی شده و نمی تواند رسالت و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی تصریح کرد: تک روی در مجموعه های مختلف سبب توقف کار آن مجموعه و اسراف امکانات و بیت المال می شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات