۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۲۱۵۴۰
امام جمعه دامغان:

سهل انگاری درباره آرمان های انقلاب و شهدا پذیرفتنی نیست

امام جمعه دامغان گفت: شهدا جان و هستی‌شان را دادند تا دین، کشور، انقلاب و ولایت حفظ شود؛ از این رو سهل انگاری درباره آرمان های انقلاب و شهدا پذیرفتنی نیست.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان یادواره شهدای کارمند دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در مراسم یادواره 36 شهید والامقام حوزه کارمندی شهرستان دامغان که ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه، شهردار، معاون فرماندار و جمع کثیری از رؤسا و کارکنان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن همایش‌های بهزیستی دامغان برگزار شد، با اشاره به اینکه آیات متعددی در قرآن کریم بر زنده و شاهد بودن شهدا بر اعمال و رفتارما تأکید نموده، اظهار داشت: نیت خالص، اندیشه الهی و اراده راسخ شهدا آنان را به این درجه اعلا رساند.

امام جمعه دامغان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت و همه دولتمردان شهید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: آنچه نام و یاد رجایی و باهنر را در تاریخ و قلب ملت ایران جاودانه کرد، خدمتگزاری بی‌دریغ، ایمان و تواضع در عین قدرت و توجه به احکام و ارزش‌های اسلامی است، آنگونه که شهید رجایی نذر کرده بود هر روز که نماز اول وقت نخواند باید سه روز روزه بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با ذکر حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) بر اهمیت زیارت قبور مطهر شهدا تأکید کرد و گفت: داعشی‌های حیوان صفت سر شهید محسن حججی را بریدند و قلب خانواده او و میلیون‌ها انسان را آکنده از غم کردند، اما بدانید به گواه شاهدان و همرزمانش، شهید حججی حاجت روا شد زیرا وی لازمه سعادت را سردادن در راه امام حسین(ع) می‌دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به اینکه مهریه همسر شهید حججی چهارده هزار صلوات بر محمد و آل محمد و حفظ قرآن کریم است و همین مطلب برای معرفی این انسان برگزیده کافی است، افزود: کارمندان و دولتمردان ما هرگز نباید فراموش کنند که همه ما آرامش و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم و همواره در برابر خون پاک آنان مسئولیم.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه از هیچ تلاشی برای حفظ آرمانهای شهدا دریغ نکنیم، اضافه کرد: شهدا جان و هستی‌شان را دادند تا دین، کشور، انقلاب و ولایت حفظ شود؛ از این رو سهل انگاری درباره آرمانهای انقلاب و شهدا پذیرفتنی نیست؛ عهد و پیمان ما با خدا و شهدا تغییرناپذیراست.

وی با بیان اینکه دشمن در سالهای اخیر با تمامی ابزارها و امکاناتش فرهنگ، اعتقادات و بنیان خانواده‌های ما را نشانه گرفته است، خاطر نشان کرد: شهدا به سرچشمه نور رسیدند و بهترین الگوی عصر حاضر برای ما هستند، کارمندان ما باید در عرصه خدمت به مردم شهدا را الگوی خود قرار دهند و برای رضایت و خشنودی مردم و جاری شدن امید در جامعه از هیچ خدمتی دریغ نکنند./977/پ202/ب1

ارسال نظرات