۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۱۶۱۷
در راستای آموزش مهارت های زندگی طلاب صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با سازمان فنی و حرفه ای

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه آموزش طلاب در زمینه های مختلف از ضرورت های امروز آنها است، گفت: در این میان نقش سازمان فنی و حرفه ای بسیار پررنگ و مؤثر خواهد بود.
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با مدیرکل فنی و حرفه ای این استان در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه، اظهار کرد: آموزش طلاب در زمینه های مختلف از ضرورتهای امروز آنها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 100 طلبه خواهر مشغول به تحصیل در استان وجود دارد، گفت: به همین میزان هم طلبه خواهر فارغ التحصیل شده در استان وجود دارد که می طلبد برای آموزش مهارتهای زندگی آنها برنامه ریزی جامع صورت گیرد و در این میان نقش سازمان فنی و حرفه ای بسیار پررنگ و مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به رشد چشمگیر فناوری اطلاعات در حوزه های علمیه خواهران در سالهای گذشته، اظهار کرد: ورود به فضای مجازی از مهمترین اولویتهای حوزه های علمیه خواهران است که در این زمینه نیازمند آموزشهای لازم هستیم.

وی آموزش طلاب در زمینه آشنایی با دوره های مختلف کامپیوتر از مقدماتی گرفته تا تخصصی را ضروری دانست و گفت: به روز بودن از ضرورتهای امروز تبلیغ دین است؛ طلبه ای که با کامپیوتر و فضای مجازی بیگانه باشد، نمی تواند مروج خوبی برای دین در بین نسل جوان باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یادگیری بسیاری از مهارتها لازمه بحث اشتغال است، تصریح کرد: طلبه باید در کنار امور دینی خود نسبت به سایر مهارتها نیز تخصص پیدا کند که این تخصص هم در بحث تبلیغ یاری گر او خواهد بود هم می تواند زمینه ای برای اشتغال او باشد.

محمود تقی پور، مدیرکل فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با اعلام آمادگی کامل برای آموزش طلاب خواهر این استان در زمینه های مختلف و متناسب با نیاز آنها خاطرنشان کرد: آموزشهای فنی حرفه برمبنای عرضه محوری و تقاضا محوری است؛ در بحث عرضه محوری عده ای برای رفع تکلیف و پرکردن اوقات فراغت در دوره ها شرکت می کنند و هدف مشخصی ندارند اما در بحث تقاضا محوری بر حسب نیاز دوره برگزار می شود و این همان چیزی است که ما می خواهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید علوم دینی با ابزار روز گسترش پیدا کند، تصریح کرد: به یقین آموزش طلاب در این زمینه نقش مؤثری خواهد داشت؛ تمام توان خود را برای اجرای تفاهم نامه مشترک بین دو مجموعه به کار خواهیم گرفت و در این زمینه از همه پتانسیل های موجود در سازمان فنی و حرفه ای استفاده خواهیم کرد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات