۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۲۲۴۱۱
دهقان نیری:

پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني در اصفهان برگزار مي شود

دبیر پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني اظهار داشت: این اجلاس از ۲۱ تا ۲۴ شهريورماه با حضور يك هزار نفر ميهمان داخلي و ۶۰ نفر ميهمان خارجي از ۳۲ كشور جهان در اصفهان برگزار مي شود.
مهدي دهقان نيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مهدي دهقان نيري دبير پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني شنبه شب در ديدار اعضاي اين اجلاس و مديران اجرايي شهرستان كاشان با آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، گفت: در اين اجلاس بيش از يك هزار مداح از سراسر كشور در اين اجلاس شركت خواهند كرد و از 103 مداح اهل بيت(ع) كه متوسط سن آنها از 83 سال است تجليل خواهد شد.

وي افزود: در حاشيه اين اجلاس دو نشست علمي در رابطه با رفع خرافات در عزاداري ها سنتي و سينه زني و اصلاح شعر در مداحي و يك نشست اديان آسماني با حضور و سخنراني نماديندگان اديان كليمي، مسيحي، زرتشتي و ارامنه برگزار مي شود.

دهقان نيري، يادآور شد: مراسم افتتاحيه پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني چهارشنبه22 شهريور ماه صبح تا ظهر در سالن كوثر اصفهان برگزار خواهد شد.

دبير پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني خاطرنشان كرد: مراسم اختتاميه نيز پنجشنبه 23 شهريور ماه در مسجد جامع  اصفهان با حضور بيش از 15 هزار نفر مردم استان اصفهان و ميهمانان داخلي و خارجي برگزار مي شود.

وي يكي از برنامه هاي ويژه پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني را اهداي پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به آستان مقدس سلطانعلي ابن امام باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان اعلام كرد و افزود: آيين اهداي پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) به آستان مقدس سلطانعلي ابن امام باقر(ع) روز پنجشنبه 23 شهريور ماه با حضور پيرغلامان و خادمان حسيني و مردم شهرستان كاشان برگزار خواهد شد.

دهقان نیری يادآور شد: در اين اجلاس يك هزار نفر ميهمان داخلي و 60  نفر ميهمان خارجي از 32 كشور جهان حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان كرد: همه ساله پرچم امام حسين(ع) ويژه اين اجلاس، به برگزار كننده استاني كه سال بعد ميزبان اجلاس خواهد بود در مراسم ويژه اي به استان برگزار كننده سال برده مي شود و نصب مي شود.

دبير پتنزهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل زا پيرغلامان و خادمان حسيني ، افزود: سال آينده شانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني در خرم آباد مركز استان لرستان برگزار مي شود كه استاندار لرستان در اين مراسم در اصفهان شركت خواهد داشت و پرچم را تحويل خواهد گرفت و از همان روز برنامه ريزي براي اجلاس شانزدهم نيز آغازخواهد شد.

به گفته وي، اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني تاكنون دراستان هاي بوشهر، همدان، اردبيل، گلستان، خوزستان، فارس، هرمزگان برگزار شده است و پانزدهمين دوره اجلاس بين المللي تجليل از پيرغلامان و خادمان حسيني به ميزباني اصفهان و كاشان در استان اصفهان برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/خ

ارسال نظرات