۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۲۲۷۸۹
معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

پذیرش ۲۵۰ طلبه نوورود در مدارس علمیه آذربایجان غربی/ تحصیل ۱۱۰۰ طلبه در سال جدید

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ طلبه در حوزه علمیه استان در سال جدید تحصیلی مشغول به تحصیل می شوند، گفت: امسال ۲۵۰ طلبه جدیدالورود در مدارس علمیه استان پذیرش شدند.
حجت الاسلام عبدی فام، معاون اموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی 1100 طلبه در این استان به تحصیل علوم دینی اشتغال خواهند داشت، ابراز داشت: تلاش مجموعه استانی در این میان ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب است.

وی با بیان اینکه حدود 280 طلبه در دوره اختبار و تثبیت در سراسر استان شرکت داشتند که از این تعداد 250 نفر برای ادامه تحصیل بعد از پایان دوره انتخاب و معرفی شدند، گفت: طلاب منتخب باید از ابتدای ورود به حوزه های علمیه به مسأله علم و اخلاق توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به فعالیت 12 مدرسه علمیه برادران در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد سه مدرسه علمیه در دو سطح یک و دو تدریس دارند، دو مدرسه علمیه در ردیف مدارس سفیران هدایت فعالیت می کنند و مابقی مدارس علمیه استان تنها در سطح یک فعال هستند.

وی با بیان اینکه در میان مدارس علمیه استان سه مدرسه علمیه در طرح نظام جدید فعال هستند، تصریح کرد: مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده و مدرسه  امام علی (ع) سلماس در طرح نظام جدید حوزه علمیه حضور دارند و پذیرش طلاب در این مدرسه بر اساس طرح نظام جدید بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: در جلسه شورای حوزه علمیه استان مقرر شد شد سه مدرسه علمیه در طرح ارتقای سطح مورد توجه باشند که در این راستا مدرسه علمیه شهرستان خوی در شمال استان، ارومیه در مرکز استان و میاندوآب در جنوب استان مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه بررسی نیازمندی مدارس علمیه ارومیه برای ارتقای مجوز سطح علمی 2 و 3 و بررسی درخواست مدرسه میاندوآب در زمینه دریافت مجوز برای پایه 9 تحصیلی مورد بحث و بررسی اعضای شورای حوزه استان قرار گرفت و همچنین مقرر شد در آینده سطح سه در مدرسه امام خمینی (ره) راه اندازی شود.

حجت الاسلام عبدی فام با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب برای ارتقای  سطح علمی و پژوهشی حوزه های علمیه، تصیریح کرد: فعالیت مجموعه استانی به ویژه معاونت آموزش حوزه علمیه استان ارتقای سطح آموزشی حوزه علمیه و حل مشکلات و موانع آموزشی طلاب برای رسیدن به این هدف مهم است./854/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات