۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۲۲۸۲۷
حجت الاسلام دانشمند تشریح کرد؛

اهمیت جلب رضایت امام زمان به جای تلاش برای دیدن ایشان

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر لزوم دوری از رذائل اخلاقی و توجه به نماز و عبادات برای جلب رضایت امام زمان(عج) گفت: در کربلا ۳۰ هزار نفر امام حسین(ع) را دیدند، امام زمان خودشان را دیدند؛ اما علیه او شمشیر کشیدند، اگر انسان دنبال رضایت امام زمان(عج) باشد بسیار ساده و راحت می‌تواند رضایت ایشان را جلب کند.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی دانشمند، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با تأکید بر ضرورت بررسی مسائلی که دنیا به آن مبتلا است، گفت: وضعیت فساد و فحشا به جایی رسیده که حیوانات هم به آن روی نمی‌آورند، دوران جاهلیت مدرن برخاسته از امکانات پیشرفته و تکنولوژی امروزی است اگرچه تفکر مفسدین هنوز همان چیزی است که جاهلیت بدوی در سر داشت.

رشد تکنولوژی سبب رشد فکری مفسدین نشده است

وی در ادامه افزود: بشریت رشد نکرده، اگرچه تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری داشته است، برخی از مردم هرچه پیشرفت می‌کنند در تفکر و عقلانیت عقب‌تر می‌روند، برخی احترام‌ها در جامعه از بین رفته است و هرقدر جلوتر می‌رویم احترام‌ها و حفظ و رعایت شئون کم رنگ‌تر می‌شود.

حجت الاسلام دانشمند زمان شناسی و فهم درست از زمانه را لازمه‌های فرهنگ انتظار دانست و تصریح کرد: منتظر دنبال دیدن امام زمان(عج) نیست، اصلا نباید کسی دنبال رؤیت ایشان باشد چرا که ممکن است انسان دچار انحراف شده و کلاه بر سر ما برود، کسی که ارتباط با امام زمان(عج) دارد برای این ارتباط برخوردار از دلایلی است و حقایقی درون او وجود دارد و هرگز افرادی که چنین ارتباطی دارند ادعایی اینچنین نمی‌کنند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به رشد مدعیان دروغین در جامعه، خاطرنشان کرد: زندان‌ها از این مدعیان پر شده است، هم زنان و هم مردانی هستند که مدعی ارتباط با امام زمان(عج) و همسری و نسبت خویشاوندی با ایشان هستند، افرادی که به این اشخاص ایمان می‌آورند و گرد این شیادان جمع می‌شوند افراد جاهل و دارای سطح سواد کمی در دین هستند، کسانی که به دنبال دیدن امام زمان(عج) هستند معمولا مورد شیادی واقع می‌شوند و به همین دلیل است که انسان باید فرهنگ انتظار را به درستی بشناسد.

جلب رضایت امام زمان(عج) ساده است

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال دیدار امام زمان(عج) هستند یا دچار خودشیفتگی شده‌اند و فکر می‌کنند خیلی رتبه و مرتبه بالایی دارند یا عظمت و شأنیت ایشان را درک نکرده‌اند. امام زمان(عج) کسی است که ۱۲۴هزار پیامبر و ۱۳ معصوم همه مقدمه او هستند و هرآنچه خداوند به همه خوبان و نیکان و اولیا و انبیا داده است اکمل آن را به حضرت ولیعصر (عج) داده است.

حجت الاسلام دانشمند با بیان اینکه باید به جای تلاش برای رؤیت در راستای فراهم آوردن شرایط ظهور و ایجاد رضایت امام زمان(عج) باشیم، اظهار کرد: در کربلا ۳۰ هزار نفر امام حسین(ع) را دیدند، امام زمان خودشان را دیدند ولی علیه او شمشیر کشیدند. اگر انسان دنبال رضایت امام زمان(عج) باشد بسیار ساده و راحت می‌تواند رضایت ایشان را جلب کند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیداری را اولین پله رسیدن به رضایت امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: کسی که دچار جهالت باشد نه تنها به درد دین بلکه به درد خودش هم نمی‌خورد، کسی که درست حرکت نمی‌کند و مسیر صحیح را پیش نمی‌گیرد و در بیان مسائل دقت ندارد دچار گیجی و جهالت شده است، کسی که حرف زدنش دروغگویی و تهمت و غیبت و افترا است دچار گیجی و جهالت شده است.

نماز اصلاح کننده انسان است

وی با بیان اینکه کسی که به دنبال فتنه‌گری باشد دچار گیجی شده است، تصریح کرد: جوانان علاقمند به آشتی با خدا هستند، اگر جوانی مسیر خود را از فساد و گناه تغییر داد و وارد مسیر دین شد باید با او برخورد صحیح داشت و از طرد کردن او به شدت باید پرهیز کرد. اگر کسی می‌خواهد مسیر هدایت و درستی را پیدا کند باید نماز و مسیر نماز را پیدا کند، نماز اصلاح کننده انسان است.

حجت الاسلام دانشمند حفظ چشم از نگاه گناه آلود و لقمه حلال خوردن را  در رسیدن به جلب رضایت امام زمان(عج) بسیار مهم دانست و افزود: پله اول جلب رضایت ایشان بیداری است، کسی که بیدار باشد خود را مبتلا به گناه و آلودگی‌های دنیا نمی‌کند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه اصلاح سبک زندگی و دوری از رذائل اخلاقی و گناهان را امری ضروری برای رسیدن به بیداری توصیف کرد و گفت: کسی که قلبش را درست نکند نمی‌تواند رضایت امام زمان(عج) را به دست بیاورد، انسانی که پر از کینه است نمی‌تواند در این مسیر گام بردارد، دلخوری و کینه انسان را از رسیدن به سعادت باز می‌دارد، قلب را باید از کینه جارو کرد تا بتوان امام زمان (عج) را درون آن جای داد./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات