مهمترین فلسفه آفرینش ربانی شدن انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه اقبالیه ظهر امروز در جلسه اخلاق که در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان برگزار شد با اشاره به هدف و فلسفه آفرینش گفت: بر اساس آموزههای قرآنی هدف و فلسفه آفرینش رسیدن انسان به یک انسان اخلاقی است و هدایتی که خداوند متعال از طریق پیامبران از راه عقل انجام میدهد تحقق این معنا است.
وی در ادامه با اشاره به هدف پیامبر اکرم(ص) از ماموریت و فلسفه بعثت خود افزود: پیامبر(ص) هدف از بعثت خود را اتمام مکارم اخلاقی دانسته و میفرماید من جز برای اتمام مکارم اخلاقی برانگیخته نشدهام از این رو ماموریت نهایی پیامبر(ص) اتمام و اکمال فضایل و مکارم اخلاق است.
حجت الاسلام فاطمیان در ادامه با اشاره به مسأله ربانی شدن انسان در تحلیل فلسفه و هدف آفرینش اظهار کرد: هنگامی که ما سخن از ربانی شدن انسان میگوییم و آن را فلسفه و هدف آفرینش هستی و انسان میدانیم در حقیقت اشاره به انسان اخلاقی به عنوان هدف و فلسفه آفرینش داریم زیرا انسان اخلاقی همان انسان با صبغه الهی یا انسان ربانی است.
وی در ادامه تمام امامان معصوم(ع) را اسوههای نیک و کامل الهی دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از امامان معصوم که نفس و نور محمدی هستند حیات و مماتشان هم محمدی است از این رو هیچ تفاوتی میان امامان نیست از این رو از تمام آنها میتوان به عنوان اسوههای نیک و کامل الهی بهره گرفت.
امام جمعه اقبالیه در ادامه با بیان اینکه امام موسی کاظم( ع) یکی از شخصیت های الهی است که باید همواره از سوی مومنان مورد توسل و تمسک قرار گیرد ابراز کرد: سبک زندگی این امام بزرگوار همواره به عنوان سبک زندگی خدایی و برتر معرفی شده است از این رو از مردم خواسته شده است تا از ایشان به عنوان یک انسان ربانی پیروی و اطاعت شود.
وی در ادامه با اشاره به حجت و اسوه بودن آن حضرت طبق فرموده خود آن حضرت تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) در بیان اینکه خود یکی از اسوههای الهی و حجت خداوندی بر مردمان و آفریده ها است می فرماید همانا زمین در هیچ موقعیتی خالی از حجت خدا نیست و به خدا سوگند که من خلیفه و حجت خداوند هستم.
حجت الاسلام فاطمیان در ادامه انسان اخلاقی را انسان محاسبهگر دانست و تصریح کرد: انسان اخلاقی محاسبهگر است و چون میداند که هر چه میکند به عنوان سازه آخرتی به نمایش گذاشته می شود تلاش میکند تا در همین جهان به محاسبه خود پرداخته و ببیند تا چه اندازه صفات و اخلاق الهی را در خود ظهور بخشیده است.
وی در پایان گفت: انسان اخلاقی انسان عاقل و عالم به فقر ذاتی خود است و هرگز خود را از اتصال به خداوند جدا نمیسازد بر این اساس میکوشد تا همواره خدا را با خود همراه ساخته و به او توکل و اعتماد کند از این رو کمال را در اتصال به خدا و از طریق دعا که مغز عبادت است میداند./873/پ202/ب1