۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۲۴۴۸۰
حجت الاسلام مطهری خبر داد؛

تشکیل نخستین بسیج عشایر و روحانیت در مدرسه دارالعلم اهواز

عضو هیأت امنای مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز گفت: این مدرسه در مبارزات دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش قابل توجهی داشت و نخستین بسیج عشایر و روحانیت استان در آن شکل گرفته است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالحسین مطهری، استاد حوزه و عضو هیأت امنای مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز شامگاه گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه با بیان اینکه دارالعلم آیت الله بهبهانی در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی و در سالروز تولد امام زمان(عج) به همت آیت الله بهبهانی تأسیس شد، اظهار داشت: این مدرسه در راستای تعالی و رشد معنوی مردم خوزستان تأسیس شد و در مبارزات دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش قابل توجهی داشت.

عضو هیأت امنای مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز با بیان اینکه ۵ سال در نزد آیت الله بهبهانی طلبگی کرده است، ابراز داشت: خطیبان مدرسه در دوران مبارزه با طاغوت به اقصی نقاط خوزستان و حتی استان های همجوار همچون بوشهر اعزام و به روشنگری می پرداختند.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به اینکه مبلغان مدرسه در دوران حیات آیت الله بهبهانی پنج شنبه ها به مناطق شهری و روستایی اعزام می شدند، افزود: نخستین بسیج عشایر و روحانیت در این مدرسه شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تولیت مدرسه از نوادگان آیت الله بهبهانی است، اظهار داشت: آیت الله بهبهانی در بحث اشتقاق تبحری خاص داشت و با استفاده از حروف ابجدی بسیاری از نکات قرآنی را بیان کرد.

عضو هیأت امنای مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز در پایان خطاب به طلاب ضمن توصیه به تحقیق و مطالعه بیان کرد که روحانیان سربازان امام زمان(عج) هستند./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات