۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۴۶۵۶
حجت الاسلام فرحزاد:

زندگی ائمه اطهار بهترین الگو برای بشریت است

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه زندگی ائمه اطهار الگوی جاودانگی است، گفت: باید با اخلاق علوی، رضوی و فاطمی، با بیان لطیف و مهربان خانواده را امر به معروف و نهی از منکر کرد.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرحزاد کارشناس دینی امشب در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی با بیان عظمت صلوات، گفت: در آیات قرآن بارها بر سلام و صلوات بر پیامبر و خاندان وی تاکید شده است.

وی با اشاره به آیه ۵۶ از سوره احزاب که خداوند می فرماید: «انّ اللّه و ملائكته یصلّون على النّبىّ یا أیّها الّذین ءامنوا صلّوا علیه و سلّموا تسلیماً»، گفت: مومنان راستین كسانى هستند كه به داورى خدا دل دهند و در دل خود نیز از این قضاوت كمترین ناراحتى نداشته باشند و تسلیم مطلق خدا در همه کارها باشند.

این کارشناس دینی بیان کرد: خداوند در آیه ۵۹ سوره نساء فرموده: "یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَأَطیعُوا الرَّسُول وَأُولی الأمرِ مِنْکُمْ" اگر خداوند متعال اولى الامر را مشخص نكرده باشد و ما را دستور بدهد كه از وى اطاعت كنيم در آن صورت شناخت اولى الامر از قدرت و وسع بندگان خارج خواهد بود و خداوند در قرآن فرموده است كه براى هيچ كس بيش از طاقت وى تكليف و وظيفه معين نکرده است.

حجت الاسلام فرحزاد اذعان کرد: اولى الامر بايد واجد جميع صفات رسول الله باشد مگر رسالت و وحى كه با دليل خاصى مشخص شده است، خدا در ابن آیه با تاکید بر اینکه اطاعت از اولى الامر مانند خود او از سنخ اطاعت از رسول الله(ص) بوده همانطورى كه خودشان نيز جانشين پيامبر اكرم(ص) هستند.

وی در ادامه به نامه۳۱ نهج البلاغه کرد که زن به عنوان ریحانه و گل از سوی امام علی(ع) معرفی شده است اشاره کرد و اظهار داشت: این نامه در حقیقت خطابی است به مردان که زنان مثل گل‌های لطیفی هستند که در منازل شما با شما زندگی می‌کنند و لازم است با آنان با دقت و ظرافت عمل کرده و کارهای سنگین به آن‌ها تحمیل نشود.

این کارشناس و مشاور خانواده مطرح کرد: مومن همیشه مطابق میل خانواده رفتار می کند و آن ها را با زبان نرم و لطیف به خوبی ها رهنمون می سازد.

حجت الاسلام فرحزاد در پایان با بیان اینکه باید از زندگی ائمه الگو بگیریم، گفت: باید با اخلاق علوی، رضوی و فاطمی، با بیان لطیف و مهربان خانواده را امر به معروف و نهی از منکر کرد./۹۵۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات