۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۲۷۱۸۱
امام جمعه ایلام:

امام حسین مدرس بزرگ ایثار و شهادت است

امام جمعه ایلام گفت: اباعبدالله(ع) آموزگار ایثار و مقاومت و روحیه شهادت طلبی در طول تاریخ است و نهضت او هر انسان آزادی خواهی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در مسجد جامع ایلام اظهار داشت: نهضت سید و سالار شهیدان ماندگارترین نهضت تاریخ است.

وی افزود: اباعبدالله(ع) آموزگار ایثار و مقاومت و روحیه شهادت طلبی در طول تاریخ است و هر انسان آزادی خواهی را نهضت او تحت تاثیر قرار خواهد داد.
 
امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر و فراموشی احکام و سنت الهی در دوران امام حسین و حاکم شدن فساد و نفاق در جامعه آن ایام سبب شد که این ولی خدا با خون خود درخت در حال خشکیده شدن اسلام را آبیاری کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: نهضت عاشورا مکتبی بزرگ و غیر قابل فراموش شدن است که فارغ التحصیلان آن همین شهدای ۸ سال دفاع مقدس هستند که با دستان خالی در مقابل مجهز ترین ارتش آن زمان ایستادگی کردند.
وی ادامه داد: رزمندگان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با الگو گیری از سیدالشهدا از جان و مال خود گذشتند اما از دفاع از کشور و ارزش های اسلامی لحظه ای کوتاه نیامدند و در مقابل رژیم بعثی مقاومت کردند و یک وجب از خاک مقدس کشور را از دست ندادن.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: تلاقی هفته دفاع مقدس با حلول ماه حزن انگیز محرم و نهضت بزرگ عاشورا حاوی پیام های مختلفی است که باید در این ایام استفاده کرد و مفاهیم و روحیه های جهادی را در نسل جوان منتقل کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم امروز همان فارغ التحصیلان مکتب انسان ساز عاشورا هستند، گفت: امنیت و آسایش کشور در منطقه ای که سراسر آشوب و نا امنی است همه مرهون تلاش و فداکاری این عزیزان هستیم.
این مدرس حوزه تاکید کرد: هر قیام و نهضتی در طول تاریخ و در گذر زمان به فراموشی سپرده می شود اما نهضت امام حسین(ع) هر سال تازه تر از پیش تبیین می شود و عشاق اهل بیت(ع) هر ساله مراتب ارادت خود را به این خاندان نشان می دهند.
امام جمعه ایلام در پایان گفت: باید مداحان و سخنرانان سعی کنند تمامی ابعاد نهضت امام حسین (ع) را مطرح کنند و از پرداختن تنها به مسائل عاطفی بپرهیزند و اهداف بزرگ این نهضت را برای نسل جوان و آحاد جامعه تشریح کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲
ارسال نظرات