۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۲۷۸۷۶
معاون آموزش حوزه علمیه ایلام:

حرکت سید الشهدا ماندگارترین انقلاب در طول تاریخ است

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام گفت: حرکت سید الشهدا(ع) ماندگار ترین انقلاب در طول تاریخ، بزرگترین قیام مظلوم در مقابل ظالم و اوج ایثار و فداکاری و جهاد در راه خدا است که بهترین الگو برای انسان های خداباور و به دنبال حقیقت محسوب می شود.
پرچم گنبد امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه ایلام عصر امروز در مسجد کوثر شهر ایلام اظهار داشت: قیام خونین امام حسین(ع) دانشگاهی بزرگ و با ارزش های والا است.

وی افزود: نهضت عاشورا نشان دهنده این حقیقت است که در راه احیای دستورات الهی باید از جان و مال و فرزند گذشت و همه را تقدیم راه خدا کرد تا شریعت و احکام الهی زنده و از تحریف مصون بماند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: حرکت سید الشهدا(ع) ماندگار ترین انقلاب در طول تاریخ و بزرگترین قیام مظلوم در مقابل ظالم و اوج ایثار و فداکاری و جهاد در راه خدا است که بهنرین الگو برای انسان های خداباور و دنبال حقیقت است.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز داشت: نهضت نورانی عاشورا به حدی انسان ساز است که با مطالعه و تدبر در دلایل قیام سید و سالار شهیدان شخص دگرگون و نیاز به هیچ مکتبی غیر مکتب حسینی پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از علل قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: فریضه واجب و مهم امر به معروف و نهی از منکر از دستورات موکد شریعت مقدس اسلام است که در زمان امام حسین در جامعه رنگ باخته بود و حضرت برای برپایی و زنده شدن این حکم خدا در مقابل طاغوت عصر خود به پا خاست و مکتب بزرگ عاشورا را خلق کرد.

این مدرس حوزه تاکید کرد: نفاق، کفر ، فساد و بدعت ها در زمان امام حسین در حال رسیدن به اوج خود بودند که سید الشهدا(ع) با خون خود آنچنان درخت در حال نابود شدن اسلام را آبیاری کرد که تا قیامت این مکتب را بیمه و حفظ کرد.

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: الگو گیری زرمندگان ایران در مقابل رژیم خبیث بعثی از مکتب انسان ساز عاشورا سبب شد کشور در نبود شدید امکانات از دستبرد دشمن به خاک جلوگیری کرده و با جان و مال خود دفاع کردند.

معاون آموزش حوزه ایلام گفت: یزیدیان زمان امروز در لباس گروهک های تکفیری دست به اقداماتی مشابه روز عاشورا می زنند و دنبال نابودی اسلام ناب توسط اسلام آمریکایی هستند اما رشادت های مردان مکتب حسینی از تجاوز آنها جلوگیری کرده و شکست سنگین بر آنها تحمیل کردند که تا مرز نابودی کامل برده اند.

وی تصریح کرد: نهضت ماندگار عاشورا هر سال توسط مریدان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به بهترین نحو و شکل ممکن عزاداری می شود؛ اما باید در برگزاری مراسمات و مجالس عزاداری توجه ویژه ای به انتقال مفاهیم این نهضت آسمانی شود.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه سخنرانان و مداحان قرار گیرد این است که تمامی ابعاد نهضت عاشورا را به ویژه برای جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کنند تا جوانانی که آینده ساز این مملکت هستند در پاسداری از این آب و خاک مقدس روحیه حسینی داشته باشند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات