۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۲۸۳۴۶
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

فعالیت در راستای احیای امر به معروف مصداق جهاد اکبر است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر تلاش بیشتری برای احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، قیام و فعالیت برای امر به معروف و نهی از منکر را یک جهاد اکبر دانست.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع)، بر احیای بیش از پیش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید و اظهار کرد: اباعبدالله (ع) در راه احیای دین خدا از همه چیز خود گذشت تا معروفات را زنده و مردم را از منکرات دور نگاه دارد.

وی افزود: با توجه به گستردگی مقوله امر به معروف و نهی از منکر باید افراد ذی‌ربط دراین‌باره آموزش‌های لازم را دیده و با آگاهی صحیح از شرایط آن در جامعه اقدام کنند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، اضافه کرد: عدم توجه به منکرات سبب ایجاد فاصله طبقاتی شده و جامعه را دچار آسیب‌های جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام قدیمی با تأکید بر تلاش بیشتری برای احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، قیام برای امر به معروف و نهی از منکر را یک جهاد اکبر دانست.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف را باید از افراد تحت تکفل خود شروع کرد؛ یعنی باید ابتدا به خودسازی پرداخت و بعد به دیگران سفارش کرد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مسأله امر به معروف یک مسأله ساده نیست که با یک بار تذکر انتظار اصلاح فرد را داشته باشیم؛ بلکه باید تذکر را تکرار کرد.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی بوده و باید در این زمینه کلاس‌های آموزشی لازم هم برگزار شود.

وی پرداختن به مسائل مذهبی و گرایش‌های دینی اسلامی را یکی از رمزهای موفقیت در این زمینه دانست و اظهار کرد: کسانی که دارای گرایش مذهبی فردی هستند در اجتماع راحت‌تر زندگی می‌کنند و کمتر دچار لغزش‌های فردی می‌شوند؛ اما باید توجه داشت که اسلام دین فرد و اجتماع بوده و افراد نسبت به یکدیگر و جامعه محل زندگی خود مسؤولیت دارند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات