۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۴۵۵
دبیر اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی برای ظهور امام زمان و مهدی یاوری

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه باید در زمینه مهدی یاوری فرهنگسازی کنیم، گفت: تکریم و تعظیم امام زمان در جامعه و ترغیب دیگران به محبت ایشان از وظایف مهم شیعیان است.
محمدهادی مشیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی گفت: تقوای الهی و همراهی با صدقی دو رهنمودی است که خداوند برای انسان مومن سفارش کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که عنوان می کنند ما اهل بیت را دوست داریم ولی خلاف آنها عمل می کنند، این محبت واقعی نیست و معیت ایجاد نمی کند، این همان محبتی است که انسان با معصوم قدم بر می دارد و به محض اطلاع از اوضاع سخت دور امام پراکنده می شوند؛ اینها همانها هستند که به ندای هل من ناصر ینصرنی امام پاسخ دادند.

این کارشناس امور دینی ابراز داشت: وقتی منصور دوانیقی دستور دستگیری امام صادق(ع) را دادند، امام حدود ۴۰۰۰ شاگرد در حال تربیت داشت، که وقتی دست بسته امام را در کوچه ها می بردند، حتی یک نفر برای دفاع امام حضور نداشت.

حجت الاسلام مشیری بیان داشت: امام زمان(ع) می فرمایند: "من هر صبح و شام به فکر شما هستم و برایتان دعا می کنم." اما به راستی ما چه تلاشی برای امام می کنیم، چقدر به یادشان هستیم.

وی اظهار داشت: امروز زمان دست روی دست گذاشتن و محبت ظاهری نیست و الا همان اتفاقی که برای امام صادق(ع) افتاد، برای ایشان نیز خواهد افتاد، از این رو خداوند اذن ظهور به ایشان نمی دهد.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه باید در زمینه مهدی یاوری فرهنگسازی کنیم عنوان کرد: تکریم و تعظیم حضرت در جامعه و ترغیب دیگران به محبت حضرت از وظایف مهم شیعیان است.

این استاد حوزه ابراز داشت: در روز غدیر، پیامبر بعد از تاکید بر ولایت و امامت حضرت علی(ع)، بیشترین تاکیدش بر معیت و محبت حضرت حجت (ع) داشتند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان ابراز داشت: امام رضا(ع) چند کار برای تعظیم حضرت مهدی (ع) انجام می دادند؛ هر وقت نام ایشان می آمد می ایستاد، قنوت نماز ظهر جمعه به امام مهدی (ع) متعلق بود، و می فرمود: "اگر دوران ایشان را درک می کردم، خادمش می شدم.

حجت الاسلام مشیری در پایان گفت: افتخار پیروی از ایشان نصیب ما شده است، باید دید چطور خدمتش کنیم و تا فرصت هست زمینه سازی برای ظهور ایشان انجام دهیم./۹۷۰۵/پ202/ب1

ارسال نظرات