۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۲۸۶۷۸
نماینده ولی فقیه در کشور بوسنی:

امام حسین اسلام را تا قیامت صیانت کرد

نماینده ولی فقیه در کشور بوسنی گفت: معارف دین اسلام و احکام نورانی آن و همچنین امر به معروف و نهی از منکر به حدی در جایگاه ویژه ای قرار دارند که امام حسین از جان و مال و عزیزان خود گذشت ولی از اسلام نگذشت.
عیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام اکبر عیدی، نماینده ولی فقیه در کشور بوسنی، عصر چهارشنبه در مسجد جامع ایلام اظهار داشت: امام حسین(ع) و یارانش نمونه بارز ایثار و از جان گذشتی در تاریخ هستند.

وی افزود: معارف دین اسلام و احکام نورانی آن و همچنین امر به معروف و نهی از منکر به حدی در جایگاه ویژه ای قرار دارند که ولی الله الاعظم امام حسین از جان و مال و عزیزان خود گذشت ولی از اسلام نگذشت.

حجت الاسلام عیدی خاطر نشان کرد: مجالس عزاداری امام حسین و شرکت در آن قطعا نعمت و رحمت و لطف خداست که باید پاس داشته شود و این نهضت را تبلیغ و ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در کشور بوسنی ابراز داشت: مجالس عزاداری باید دارای محتوای تبلیغی و تبیینی نهضت عاشورا باشد و در کنار شور حماسی روحیه حسینی نیز در عزاداران اباعبدالله تزریق شود که هدف اصلی نهضت زنده شدن دل انسان است.

وی ادامه داد: اگر این حرکت بزرگ از سوی ابی عبدالله شکل نمی گرفت قطعا امروز آثاری از اسلام ناب محمدی وجود نداشت از این رو سیدالشهدا با تقدیم خون خود، اسلامی که حاصل ۲۳ سال مجاهدت و فداکاری جد بزرگوارش پیامبر عظیم الشان اسلام و ایثار و رزمندگی پدرش امیرمومنان بود را بیمه و تا قیامت صیانت کرد.

حجت الاسلام عیدی با بیان اینکه نفاق و تزویر در تمامی اعصار وجود دارد، گفت: یکی از راه هایی که دشمنان از آن استفاده می کنند بزک کردن چهره نقشه های شوم است از این رو اهداف خود را با چهره حقانیت آرایش کرده و نتایج تخریبی خود را دنبال می کند.

نماینده ولی فقیه در کشور بوسنی تاکید کرد: راه مقابله با تزویر دشمن کسب بصیرت است و بصیرت به دست نخواهد آمد جز با تقوا و ایمان به خدا و الگو گیری از اولیا خدا.

وی عنوان داشت: مجالس سوگواری اباعبدالله یکی از جاهایی است که بصیرت و معرفت افزایی در آن است و با مطالعه علل قیام امام حسین(ع) قطعا بصیرت افزا خواهد بود و راه مقابله را به ما نشان خواهد داد.

حجت الاسلام عیدی تصریح کرد: تبیین، تبلیغ، تشریح و تحلیل علل قیام بزرگ امام حسین باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار عواطف عاشورا و ابعاد احساسی آن باید سایر نقاط و ابعاد دیگر همچون تقید، ولایتمداری، روحیه شهادت طلبی و ایثار که مهمتر از احساسات است باید گفته شود./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات