۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۲۸۷۶۸
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران:

دفاع مقدس الگوی ملت‌ها برای مقابله با استکبار است

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ است، گفت: این فرهنگ مختص یک زمان و مکان خاص نیست بلکه الگویی برای تمام ملتها در راستای نابودی مستکبران و ظالمان جهان است.
ولیپور

حجت الاسلام ولی‌الله ولی پور مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ عاشورا و انتقال آن به نسل‌ جدید انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهدا با اقتدا به سیدالشهدا(ع) از عالی ترین سرمایه وجودی خود گذشتند تا اسلام و انقلاب باقی بماند، ابراز کرد: دوران هشت ساله‌ دفاع مقدس به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب اوج افتخار ملت ایران است؛ از این رو برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده بایستی این فرهنگ با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مد نظر گرفته شود.

حجت الاسلام ولی پور ادامه داد: اگر ما بخواهیم انقلاب و کشور مان را بیمه  کنیم، باید این فرهنگ و این حرکت را روز به روز تقویت کرده و برای تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس را درست و صحیح  بررسی کنیم و این امر نیازمند حرکت جدی، تحقیقاتی و علمی دارد.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران اضافه کرد: گرچه با وجود گذشت چند سال از پایان جنگ، این حرکت کند بوده است، اما به هر حال فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان میراثی گرانبها  در بین ملت ایران باقی‌بماند و از آفت تحریف مصون باشد زیرا نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با شمیم عطر خون شهیدان تأثیر بسزایی در اخلاق جوانان داشته و امید و انگیزه برای مبارزه با استکبار جهانی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی را به همراه دارد و هرگونه ورود به عرصه دفاع مقدس، یعنی ورود به عالم قدسی و ملکوتی که جز با طهارت نمی‌توان در محضر آنان وارد شد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس از افتخارات و توفیقات بی دلیل مردم سرزمین ما است که سرشتی این گونه شهید پرور و ایثارگر دارند، ملت ایران در تجربه تاریخی حیات  معنوی خود در انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس، نشان دادند که ملتی  فداکار و ازخود گذشته و بهترین نمونه ها و مصادیق شهادت و ایثار در تاریخ بشریت هستند  و به جرات می توان گفت در تاریخ معاصر جهان، هیچ مردمی را از منظر مجاهده‌ی فی سبیل الله و ایثارگری، برابر و هم تراز مردم ایران نمی‌توان یافت و این فوز عظیم مردم ایران به یقین برخاسته از اعتماد قلبی ایشان نسبت به تعالیم الهی و معارف شیعی و عشق و حب صادقانه‌ی آنها نسبت به اهل بیت(ع) و تمسک به ولایت آن امامان نور است.

حجت الاسلام ولی پور ادامه داد: همین پتانسیل قدرتمند معنوی بوده است که کشور ما را در برابر انبوه بسیار گسترده و فراتر از تصور توطئه های استکباری، مصون نگاه داشته و این همان حقیقتی است که سید شهیدان اهل قلم«سید مرتضی آوینی» از آن تحت عنوان «راز خون» نام می‌برد و آن را آشکار کننده حقایق و رمز پیروزی و توانمندی بیان می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران در تبیین اینکه هرملتی که  قوانین این دنیا را بشناسد و به آن آگاه باشد هرگز به دنبال نفاق، فتنه و تزویر نمی‌رود، گفت: شهیدان ما  این را دانستند و خود را فدای صداقت کردند، ما  نیز در تمامی شئونات زندگی با اقتدا به شهدا و امام شهدا در رفتار و گفتار بر اساس یکرنگی، صداقت، صفا و صمیمیت باید همچون آنان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ است، اظهار داشت: این فرهنگ مختص یک زمان و مکان خاص نیست بلکه الگویی برای تمام ملتها در راستای نابودی مستکبران و ظالمان جهان است.

حجت الاسلام ولی پور ادامه داد: ارزش‌هایی که در حماسه دفاع مقدس شکوفا شد و از عوامل مهم پیروزی بر دشمن بود، ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و دینی رزمندگان اسلام داشت آنان ارتباط خود را با خداوند متعال نزدیک و استوار کرده و به وسیله نماز و انس با قرآن و دعا و توکل و از امداد و نصرت الهی مشتاقانه به دیدار «وجه الله» شتافتند و این اشتیاقی بود که آغازش بی اعتنایی به دنیا و سرانجامش شهادت طلبی بود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات