۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۸۱۱
وزیر اطلاعات:

عزت و عظمت امروز انقلاب مرهون تفکر حسینی است

وزیر اطلاعات با تأکید براین که امروز عزت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی را مرهون تفکر حسینی و عاشورایی هستیم، گفت: تداوم و بقای انقلاب نیز در گرو زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند است.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود علوی، وزیر اطلاعات امروز در مراسم عزاداری سالار شهیدان و مراسم بزرگداشت شهیدان معلمی در مسجد سلمان معلمی‌ جویبار با بیان این که امروز داشته هایمان را مرهون فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، گفت: امروز همه ما وادار ارزش ها و آرمان های شهدای بزرگوار هستیم.

وی با بیان این که امروز باید در همان مسیری که شهدا قم نهادند گام برداریم، افزود: راه شهدا راه حق و عدالت بود و امروز همه وظیفه داریم در همان مسیر حرکت کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که خانواده های شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و تکریم و تجلیل از این افراد تکلیفی مهم است، بیان داشت: این خانواده ها فرزندانی را تربیت کردند که امروز افتخار نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلین علوی  با بیان این که امروز زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا یک وظیفه و تکلیف عمومی است که با برگزاری مراسم و یادواره های شهدا صورت می گیرد، افزود: شهدا با اهداء خون پاک خود در راه اسلام و انقلاب موجب بقا و ماندگاری این کشور و نظام اسلامی شدند.

وی با تأکید براین که امروز باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بهره گیریم، بیان داشت: تقویت و گسترش فرهنگ شهادت موجب تقویت جایگاه انقلاب و نظام اسلامی می شود.

وزیر اطلاعات با بیان این که دشمنان تلاش می کنند این فرهنگ انقلابی را در جامعه ما کمرنگ کنند، خاطرنشان کرد: اما باید با برپایی این گونه مراسم ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و از خودگذشتگی های آنها، زمینه تقویت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی رمز پیروزی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 38 سال اخیر را زنده نگاه داشتن این فرهنگ اصیل و انقلابی دانست و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با تکیه بر همین فرهنگ ارزشمند و اصیل در برابر قدرت های بزرگ ایستادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت به ملت ایران عزت، اقتدار و شهامت داد، افزود: این ملت با تکیه بر همین فرهنگ ارزشی در برابر نظام سلطه ایستاد و از اسلام و انقلاب حراست و پشتیبانی کرد.

وزیر اطلاعات با تأکید براین که قوی ترین تکیه گاه ملت بزرگ ایران روحیه شهادت طلبی است که برای این انقلاب و نظام عزت و عظمت آفریده است، خاطرنشان کرد: شهدای عزیز با تقدیم خون پاک خود آینده اسلام و انقلاب را تضمین کردند که این بسیار ارزشمند است و باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر شهید حججی در کشور، این شهید عزیز نشان داد که خون شهادت همچنان در رگ های ملت ایران در جریان است، بیان داشت: ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی در دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام بوده و هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این تشییع پیکر شهید حججی انرژی مثبت به جامعه تزریق کرد، بیان داشت: حضور گسترده و بی نظیر مردم در تشییع پیکر این شهید عزیز دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب را متحیر کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که جامعه ای که روح شهادت در آن ساری و جاری است هرگز غبار ذلت بر چهره مردم نخواهد نشست، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هیچ گاه در برابر دشمنان زانو نخواهد زد و این ملت برای حفظ عزت و اقتدار نظام و انقلاب همواره مقاوم و با صلابت بوده است.

وی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس به دنیا ثابت کرد که ملت ایران عاشق شهادت است، افزود: این ملت با ولایت مدار و ارزشی در طول 38 سال گذشته هر چه در توان داشت برای ماندگاری و حراست از دین و انقلاب به کار گرفت.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که ملت ایران همواره از شهادت استقبال می کند و فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور همواره زنده و جاودانه است، بیان داشت: ملت غیور و ولایت مدار ایران اسلامی در عرصه ها و صحنه های مختلف ثابت کردند که مقتدرانه در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب و اسلام خواهند ایستاد.

وی با اشاره به این که ترس از مرگ موجب نابودی می شود، خاطرنشان کرد: عدم ترس از مرگ موجب جاودانه شدن انسان می شود و نباید انسان مرگ را به مفهوم نابود شدن محاسبه کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ مرگی با شرافت تر و عزمتدانه تر از کشته شدن در راه خداوند متعال نیست، تصریح کرد: کسانی که در راه خدا و دین کشته می شوند عزت خودشان را نیز تضمین می کنند و امام حسین(ع) در قیام عظیم خود این فرهنگ و پیام ارزشمند را ارائه کرده است.

وی با بیان این که قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) برای همیشه ماندگار و جاودانه است، خاطرنشان کرد: همه قیام های ولایی در اسلام برگرفته از فرهنگ نهضت حسینی و عاشورا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که به حتم مرگ با عزت ارزشمند تر از زندگی با ذلت و خواری است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم عزمتدانه به شهادت رسید تا دین خدا حفظ بماند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز عزت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی را مرهون تفکر حسینی و عاشورایی هستیم، بیان داشت: تداوم و بقای انقلاب نیز در گرو زنده نگه داشتن این فرهنگ ارزشمند است.

وی با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی با بهره گیری از فرهنگ عاشورا به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با تأسی از امام حسین(ع) فرهنگ ایثارو شهادت را به جامعه ارزانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درعرصه داخلی و خارجی را به برکت فرهنگ کربلا و عاشورا دانست و تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب نیز به برکت این فرهنگ ارزشمند و همچنین ولایت جرأت کوچکترین نگاه به ایران اسلامی را ندارند.

وی با بیان این که ملتی که شهادت دارد و این فرهنگ اصیل در جامعه زنده است هیچ گاه اسارت ندارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این فرهنگ متعالی و ارزشمند همواره در کشورمان زنده و جاودانه باقی بماند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات