۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۸۸۴۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

دشمنان به دنبال حوزه علمیه سکولار هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دشمنان به دنبال سکولاری شدن حوزه و روحانیت بوده و از سوی دیگر به دنبال ترویج افکار غربی در دانشگاه‌ها و نفوذ افراد متمایل به غرب در مراکز علمی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید مؤسسات آموزش عالی استان اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ایران جنگ نرم علیه نظام را بر روی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها متمرکز کرده‌اند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که تلفات جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ فیزیکی است، خاطرنشان کرد: حساس‌ترین عرصه ورود نفوذ دشمن حوزه و دانشگاه‌ است، دشمنان به دنبال سکولاری شدن حوزه و روحانیت بوده و از سوی دیگر به دنبال ترویج افکار غربی در دانشگاه‌ها و نفوذ افراد متمایل به غرب در مراکز علمی هستند.
وی ادامه داد: اگر یک استاد از نظر علمی قوی، اما به لحاظ تدین ضعیف باشد قطعاً جوان را تحت تأثیر افکار خود قرار خواهد داد، امروز نیازمند ارتقای سلامت اخلاقی در محیط دانشگاه ها هستیم، باید دانست که برای احیای تمدن نوین اسلامی نیازمند ترسیم نقش محوری برای حوزه و دانشگاه هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که محیط دانشگاه نباید محل فعالیت احزاب، جریان‌ها و باندبازی‌ها باشد، تصریح کرد: انتظار داریم دانشجویان با بصیرت ولایی و آگاهی نسبت به مسائل روز جامعه، از سیاست‌‌زدگی دور باشند؛ نباید به افراد فرصت‌طلب میدان برای جولان داده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره نقش اثرگذار روحانیت در فضای دانشگاهی استان اظهار داشت: اساتید و روحانیان فعال در دانشگاه‌های تبریز بایستی ارتباط خود با دانشجویان را بیشتر کرده و با ترویج فرهنگ دینی در فضای دانشگاهی، در ارتقای فضای معنوی بکوشند.
وی با اشاره به این‌که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه جهادی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی هستیم، افزود: تولید علم مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب از دانشگاهیان است، چراکه به واسطه آن می‌توان به تولید ثروت و ارتقای دانش و فناوری کشور رسید./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات