۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۵۲۹۳۹۶

گزارشی از دیدار رؤسای دانشگاه‌های خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی

رؤسای دانشگاه های خراسان رضوی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور در دفتر آیت الله علم الهدی، با وی دیدار و گفت و گو کردند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رؤسا و مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، روز دوشنبه با حضور در دفتر آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس با وی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت الاسلام ترابی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی، در ابتدای این جلسه با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و نیز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدایی مانند شهید حججی زمینه فراهم آمده است که بتوانیم نسلی عظیم را رشد دهیم و ما باید این موقعیت را مغتنم بدانیم.

وی با اشاره به نقش مهم مسؤولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها،فعالیت بیشتر روحانیت در دانشگاه را زمینه ساز افزایش انس و الفت میان دانشجویان قلمداد کرد و افزود: اگر ما به عنوان روحانیانی که وظیفه خود را در محیط دانشگاه احساس کرده ایم، اگر دست مان بازتر باشد و سنگلاخی در مسیر فعالیت های نهاد قرار نگیرد، انس و الفت میان دانشجویان بیشتر خواهد شد.

مشهد مقدس پیشرو در دیپلماسی علمی است

محمد کافی، رییس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در آغاز سال تحصیلی 97 ـ 96، گفت: با وجود این که دانشگاه های استان خراسان رضوی در نگاه آرمان گرایانه فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب دارند، اما در یک ارزیابی نسبی، به لطف خدا همگرایی در بین دانشگاهیان این استان در مقایسه با سایر استان ها و دانشگاه ها نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: دیپلماسی علمی و بین المللی سازی آموزش عالی، یکی از اهداف ما بوده که به برکت مرقد پاک امام هشتم(ع)، امروز دانشگاه های خراسان میزبان دانشجویان زیادی از سایر کشورها هستند. البته ناهماهنگی هایی نیز در این زمینه وجود دارد که با حل آن ها، حضور نمایندگان این شهر مقدس در اقصی نقاط جهان تقویت خواهد شد.

دانشگاه آزاد به دامان انقلاب باز خواهد گشت

در ادامه، مهدی ملک نژاد، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به سوابق سیاسی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته دانشگاه آزاد به عنوان یک جریان سیاسی خاص تلقی می شد که با تدبیر رهبر معظم انقلاب در انتصابات جدید در این دانشگاه، بنا شد با یک بازه 10 ساله به دامان انقلاب بازگردد.

وی تصریح کرد: امروز ما باید در ارزیابی های خود به این سؤال پاسخ دهیم که دغدغه انتقال تفکر انقلاب از یک نسل به نسل دیگر به چه دلیل به وجود آمده است؟ آیا غیر از این بوده که بسیاری از مدیران در عملکردشان اشتباهاتی داشته اند که به انحراف منجر شده است؟ ما بر خلاف دوستان تهران نشین مان دغدغه کنسرت نداریم و دغدغه اصلی مان اشتغال است. دانشگاه باید برای حل موضوع اشتغال وارد عمل شود تا گرهی از مشکلات کشور باز شود. با حل معضلات این چنینی کار فرهنگی آسان تر نتیجه خواهد داد.

رییس دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و نماینده مؤسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی نیز با ارائه گزارشی مختصر، آخرین وضعیت این دانشگاه ها را به اطلاع نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی رساندند.

ضرورت شکل گیری کرسی های تضارب آرا در دانشگاه

در پایان این دیدار، آیت الله علم الهدی طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات رؤسای دانشگاه های استان خراسان رضوی و بسیج اساتید این استان، وضعیت فرهنگی دانشگاه های خراسان رضوی را در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: علیرغم برخی مشکلات و اشکالات، به لطف خدا دانشگاه های مشهد از نظر فرهنگی وضعیت مطلوب تری دارند و خوشبختانه شاهد بسیاری از معضلات فرهنگی که در سایر دانشگاه های کشور اتفاق می افتد، نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه سخنان خود به رؤسای دانشگاه های استان خراسان رضوی توصیه کرد که هر چه می توانند برای تقویت تضارب آرا در دانشگاه های این استان تلاش کنند و با تمرکز بر موضوعات مبنایی اجازه ندهند که برخی از جریان های سیاسی، به تقابل میان تشکل های دانشجویی دامن بزنند./820//۲۰۱/ص

ارسال نظرات