۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۳۰۰۲۵
آیت الله دری نجف آبادی:

دولت آمریکا عهدشکن و غیرقابل اعتماد است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه دولت آمریکا عهد شکن و غیر قابل اعتماد است، گفت: دولت آمریکا اگر هنر دارد مسائل داخلی خود را سامان بدهند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت آمریکا عهد شکن و غیر قابل اعتماد است، گفت: دولت آمریکا اگر هنر دارد مسائل داخلی خود را سامان بدهند و عهدشکنی آمریکایی ها و ترامپ بیانگر آن است که در آینده هیچ دولتی در دنیا به آمریکایی ها اعتماد نخواهند کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به نا امنی های به وجود آمده در کشور آمریکا، گفت: جنایت ها و کشتارهای لاس وگاس امریکا نشانگر بی سامانی و ناامنی در این کشور است و ترامپ باید فکری به حال خود و دولت خود کند.

مخالفت ایران اسلامی با همه پرسی اقلیم کردستان عراق

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در رابطه با همه پرسی اقلیم کردستان عراق، گفت: همه پرسی اقلیم کردستان عراق به مصلحت کردها و ملت عراق و همچنین ملت های منطقه نیست و این سوژه ای برای سوء استفاده دشمنان و نقطه درگیری برای آیندگان است.

وی با اشاره به مخالفت دولت ایران اسلامی و کشورهای ترکیه و عراق که با قاطعیت با همه پرسی اقلیم کردستان عراق مخالفت کرده اند، اظهار داشت: همان طور که پیدا است، آمریکا، آل سعود، فرانسوی ها و انگلیسی ها به سبب نفع خود به دنبال تحقق این مسئله هستند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با قدرت در مقابل زیاده خواهی های دشمنان مقابله خواهد کرد، گفت: ایران اسلامی  با همه پرسی اقلیم کردستان عراق مخالف است.

آیت الله دری نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به سفر اردوغان به ایران، گفت: امیدواریم رابطه ایران، عراق و ترکیه یک رابطه قوی منطقه ای باشد و اردوغان و العبادی با ایران اسلامی رابطه ای استراتژی خوبی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ابراز کرد: کشورهای منطقه باید  در برابر زیاده خواهی های آمریکا، اسرائیل و مفاسد وهابیت تکفیری مقابله کرد و در این راستا خوشبختانه قطر و عمان نیز همراهی خوبی داشته اند.

امر به معروف و نهی از منکر ؛ درس بزرگ امام حسین

آیت الله دری نجف آبادی امر به معروف و نهی از منکر را درس بزرگ امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: درس دیگر امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(ع) و حضرت زینب(ع) درس صبر  و شکر در راه خدا و شکر در برابر نعمت های بزرگ خداوند متعال و صبر در برابر رنج ها و سختی ها است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به کاروان امام حسین(ع) و کاروان حضرت زینب(س) در طول چند ماهی که از کربلا به مدینه بازگشتند، گفت: این کاروان بزرگ با صبر، متانت، عظمت، بردباری و تحمل سختی ها درس بزرگی به تمام انسان ها دادند.

مقابله با ظالمان و جنایتکاران از وظایف خطیر نیروی انتظامی

امام‌ جمعه اراک با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی شهدای بسیای را در مسیر مبارزه با اشرار، قاچاقچیان و مفسدان، تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و امروز یاد همه شهدای والامقام نیروی انتظامی را گرامی می داریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تشکر از زحمات صمیمانه نیروی انتظامی در سراسر ایران اسلامی، گفت: خدمات نیروی انتظامی یک خدمت ملی و یک عبادت اجتماعی است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت جزء اساسی ترین وظایف حکومت اسلامی است، گفت: برقراری امنیت، نظم و انضباط، دفاع از حقوق مظلومین و مقابله با ظالمان و جنایتکاران از وظایف خطیر، مقدس و ارزشمند نیروی انتظامی است.

وی بحث امنیت را خدمت و عبادتی بزرگ دانست و بیان کرد: استان مرکزی استانی مهم از لحاظ ترانزیتی است و این استان با شش استان هم جوار از شرق و غرب ارتباط دارد که این مهم وظایف نیروی انتظامی استان مرکزی را بیش از پیش می کند.

آیت الله دری نجف آبادی درس صبر و پایمردی را درسی بزرگ و افتخاری جاودانه دانست و بیان کرد: صبرهای ارزشمند در میدان عمل و  جنگ است و انسان با اختیار در برابر دشمنانی همچون داعش، کفار و  صهیونیست ها ایستادگی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه شهید حججی ها و شهید همدانی ها به خوبی توانسته اند به میدان جهاد، صبر و مقاومت راه یابند، افزود: امروز میدان صبر و مقاومت در مرزهای کشور و در مبارزه با قاچاقچیان و اشرار است و در این راستا شهید رسولی نیز در مسیر مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مردانه ایستادگی کرد و  به درجه شهادت نائل آمد.

شایان ذکر است، بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها از دیگر مواردی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آن ها پرداخته شد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات