۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۰۷۲
آیت‌الله صدیقی مطرح کرد؛

ولایت‌مداری جوانان کربلا بزرگترین الگو برای نسل‌های جوان

امام جمعه موقت تهران مهمترین شاخصه یاران امام حسین(ع) را ولایتمداری بیان کرد و گفت: ولایت‌مداری جوانان کربلا بزرگترین الگو برای نسل‌های جوان به شمار می‌رود.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در برنامه عطر عاشقی که در آستان مقدس سید جعفر و حمیده خاتون(س) و مضجع شریف شهدای گمنام باغ فیض برگزار شد، گفت: جمعه روز ضیافت امام زمان(عج) است در این روز همه دلدادگان چشم انتظار ظهور ایشان هستند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) احیا کننده قیام عاشورا بودند، ابراز کرد: در حرکت انقلابی و قیام خونین امام حسین(ع) و یاران باوفایش ما شاهد آرامش انقلابیون و سنگر نشینان حسینی هستیم عاشورایان با این حال که در محاصره دشمن بودند اما شب عاشورا دست از تلاوت قرآن و اقامه نماز برنداشتند و تا سحر به عبادت خداوند متعال پرداختند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنان لحظه شماری می‌کردند شب به روز برسد تا به مصاف دشمن بروند و مبارزه کنند آنان نه تنها از مرگ هراس نداشتند و سراسر شوق رسیدن به عالم بالا را ذاشتند و می‌دانستند که تکلیفشان مبارزه و سازش ناپذیری است.

وی با بیان اینکه اسرای کربلا با همه مصائب و سختی‌هایی که بر آنان تحمیل شد در محضر خداوند لب به شکوه شکایت باز نکردند، گفت: عاشورا سراسر درس و معرفت است، دفاع از ولایت، استکبار ستیزی و عدم سازش با دشمن از مهمترین درس‌های حماسه عاشورایی به شمار می‌رود.

آیت الله صدیقی اندوه و مصائب اسرای کربلا را بسیار عظیم دانست و عنوان کرد: زمانی که اسرا را به سوی شهر کوفه حرکت دادند آنان با همه داغ و مصائبی که دیده بودند بسیار مقاومت و با صلابت وارد شهر کوفه شدند با این حال که گرسنه و تشنه بودند اما غذایی از کوفیان قبول نکردند و حضرت زینب(س) فرمودند: صدقه بر خاندان رسول خدا حرام است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنان در اسارت غذا را رد کردند تا به ما درس دهند که در برابر تحریم‌ها نباید در مقابل دشمنان سر خم کنیم.

وی شعار، زمان شناسی، افشاگری، مقاومت و اخلاق دینی را از دیگر شاخصه مهم اسرای کربلا برشمرد و تصریح کرد: اسرای کربلا واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) را برای مردم افشا کردند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه شهدای کربلا برای شهدای امروز الگو و اسوه هستند، گفت: آنان به ما درس مقاومت، ولایتمداری و شجاعت آموختند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مجالس امام حسین(ع) باید سراسر شور و شعور باشد، خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری جوانان کربلا بزرگترین الگو برای نسل‌های جوان به شمار می‌رود ما امسال شاهد بودیم که در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بیش از 80 درصد عزاداران را نسل جوان تشکیل می‌دادند و این نشان از انقلابی بودن این نسل است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات