۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۳۰۸۶۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

کنگره اربعین حسینی، نماد آمادگی امت اسلامی برای مقابله با ظلم و استکبار است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اربعین نماد آمادگی امت اسلامی برای مقابله با ظلم و استکبار است، گفت: امروز اربعین به تجلی وحدت امت اسلامی برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان شریعت محمدی تبدیل شده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار اعضای ستاد اربعین نکا، از اربعین حسینی به عنوان نماد عظمت جهان اسلام یاد کرد و با بیان این که امت اسلامی در چنین روز با عظمتی اقتدار و عزت خود را به رخ جهانیان می کشند، گفت: اربعین نماد و تجلی ایستادگی و مقاومت امت اسلامی در برابر ظلم و استبداد و دفاع از حق و حقانیت است.

وی با بیان این که اربعین تجلی عشق و ارادت امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان به سید و سالار شهیدان است، افزود: اربعین فرصتی برای اظهار ارادت و دلدادگی امت اسلام به امام حسین(ع) و تأکید بر ادامه راه نهضت عاشورا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اربعین نماد آمادگی امت اسلامی برای مقابله با ظلم و استکبار است، تصریح کرد: امروز اربعین به تجلی وحدت امت اسلامی برای مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان شریعت محمدی تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی امروز به نمادی برای انتقال هویت عاشورایی به نسل های آینده مبدل شده است، گفت: حضور میلیون ها انسان عاشق و دلداده اباعبدالله الحسین(ع) درآن اجتماع عظیم پیام های ارزشمندی را برای جهانیان به همراه دارد که هر کدام درس است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان در اجتماع عظیم اربعین حسینی به جبهه کفر خواهد گفت که تلاش های آنها نتوانسته از نور حسینی در جامعه اسلامی بکاهد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان دین، اما هر سال شاهد حضور پر شور تر مردم در آن اجتماع عظیم هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کنگره عظیم اربعین حسینی پیام های بسیار روشنی برای دنیا در بر دارد، تصریح کرد: نخستین پیام این اجتماع زنده و جاودانه بودن آرمان های عاشورایی در جامعه امروز و همچنین وحدت و همبستگی مسلمانان برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان منطقه ای و جهانی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که چنین اجتماع عظیمی در هیچ نقطه ای از جهان دیده نمی شود، تصریح کرد: این کنگره عظیم جهانی امروز به یک الگوی ارزشمند در جهان تبدیل شده و چشمان بسیاری را در آن ایام به خود خیره می کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز اربعین حسینی به یک نماد تبدیل شده است، گفت: مسلمانان جهان با حضور خود در این اجتماع عظیم میلیونی وحدت حضور خود را به نمایش گذاشته و این پیام را به دنیا مخابره می کنند که نور حسینی همچنان در سراسر جهان همچون چراغ روشنی در حال تابش است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدخواهان دین و اسلام ناب برای تحریف عاشورا و آرمان های آن تلاش های بسیاری انجام دادند، گفت: اما حقانیت این نهضت عظیم دینی مانع از خاموش شدن نورانیت آن در جهان شده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی امروز به یک نماد ارزشمند دینی، اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است، تصریح کرد: با توجه به کارشکنی های حکام آل سعود نسبت به برگزاری مناسب و پور کنگره حج، امروز اجتماع عظیم اربعین حسینی به یک حرکت عظیم دینی در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب از برگزاری اجتماع عظیم اربعین حسینی بسیار عصبانی و هراسان هستند، گفت: هر ساله شاهد هستیم در آستانه برگزاری این اجتماع عظیم جهانی دشمنان و کوردلان با تهدید و ارعاب تلاش می کنند مانع از حضور مردم در چنین اجتماعی شوند، اما امت اسلامی بدون توجه به این سخنان گزاف با عشق و علاقه در چنین مراسمی حضور پیدا می کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حضور گسترده مسلمانان به ویژه شیعیان در راهپیمایی اربعین حسینی علیرغم تهدیدات دشمن تو دهنی محکمی به دشمنان و بدخواهان دین است، تصریح کرد: امت اسلامی برای حفظ و حراست از دین و ارزش های اسلامی تا پای جان می ایستند و اجازه نخواهند داد به مقدسات دینی آنها بی احترامی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کنگره بزرگ اربعین حسینی (ع) همه ارزش‌های برجسته نهضت عاشورا را تکریم می‌کند، گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی امروز به نمادی از حضور در صحنه مسلمانان جهان برای دفاع از دین و اهل بیت(ع) تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جاذبه حسینی، قلب ها و جان های خسته از دنیای مادی را به سوی خود می کشاند، تصریح کرد: در پیاده روی اربعین حسینی اقشار مختلف مردم در هر طبقه اجتماعی با پای پیاده و تنها به عشق امام حسین(ع) کیلومترها پیاده روی می کنند که این همان عشق و دلدادگی است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند دیگری برای تطهیر درون از ناپاکی ها است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی، تجلی پرشکوه میلیون ها دلباخته است که جلوه ای از ایثار، فداکاری و وحدت اسلامی را به نمایش می گذارند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب با دیدن چنین صحنه عظیمی رعب و وحشت در دل های آنها می افتد، بیان داشت: امروز ملت های آزاده جهان به ویژه مسلمانان با خلق اجتماع میلیونی اربعین حسینی به دنیا می فهمانند که ادامه دهنده همان مسیر امام حسین(ع) در مقابله با ظلم و جهل هستند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به تلاش جبهه کفر و استکبار برای تضعیف دین و ارزش های اسلامی و لشکرکشی های آنها به کشورهای مسلمان منطقه خاطرنشان کرد: در چنین شرایط حساسی اجتماع میلیونی اربعین حسینی خون تازه ای برای مبارزه با دشمنان در رگ های امت اسلامی وارد می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید بدانیم که تنها راه موفقیت در برابر مستبکران و زیاده خواهان عالم، پیروی از مکتب سرخ عاشورا است، بیان داشت: امروز یکی از راه های تحقق این خواسته امت اسلامی، حضور پرشور تر در عرصه ها و صحنه های مهم دینی و سیاسی جهان به ویژه کنگره عظیم اربعین حسینی است.

وی با بیان این که اجتماع میلیونی اربعین حسینی یک قدرت نمایی امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان است، گفت: امسال نیز مردم انقلابی و با بصیرت کشورمان با حضور در این اجتماع ارزشمند دینی ارادت خود به سید و سالار شهیدان را اثبات خواهند کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات