۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۳۱۸۶۵
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

اربعین دانشگاهی برای رشد زائران و عاشقان امام حسین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اربعین دانشگاهی برای رشد انسان‌ها است؛ بنابراین کسانی که با عشق و معرفت به زیارت امام حسین(ع) می‌روند آداب آن را نیز رعایت می‌کنند.
حجت الاسلام قاضی عسگر - سفر به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در گردهمایی دست اندرکاران مراسم اربعین که در سالن وزارت کشور برگزار شد، گفت: در لفظ زیارت دو مساله مهم میل و عدول وجود دارد.

وی افزود: زمانی زائر به قصد زیارت حرکت می‌کند همه عشق و علاقه‌اش رفتن به زیارت است و ذهنش از غیر خدا عدول کرده و برای خدا حرکت می‌کند چنین زیارتی سراسر فایده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه هدف از زیارت باید الگوبرداری سیره ائمه معصومین(ع) باشد، اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ شهادت امام حسین(ع) در راستای نجات بشریت از جهالت، گمراهی و سرگردانی بوده تا با نجات بشر فرهنگ اسلامی توسعه یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درخصوص آداب زیارت، ابراز کرد: اهداف و آداب زیارت باید برای زائران تبیین شود که معرفت افزایی حاصل شود.

وی ادامه داد: لازم است زائران حسینی نسبت به امام حسین(ع) شناخت حاصل کنند تا با اخلاص به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) مشرف شوند؛ زیرا براساس روایات وارده زائر حسینی اگر با اخلاص به زیارت ایشان برود ملائک مقرب الهی به بدرقه او می‌روند و این همراهی ادامه دارد تا او به خانه بازگردد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر معرفت، اخلاص، عشق و علاقه را از دیگر آداب زیارت بیان کرد و گفت: کسانی که با عشق به زیارت می‌روند آداب زیارت را نیز رعایت می‌کنند، از جمله این آداب، غسل کردن، استفاده نکردن از عطر، سکوت، رعایت احترام و آرامش، خوش‌رفتاری با زائران دیگر، دائم‌الذکر بودن و در کل انجام واجبات و ترک محرمات است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اربعین دانشگاهی برای رشد انسان‌ها است، اظهار داشت: ما باید با معرفت نسبت به امام حسین(ع) به زیارت برویم، چرا زیارت امام حسین(ع) یک امر تشریفاتی نیست و باید بر اخلاق اجتماعی ما اثرات مثبت داشته باشد./۸۰۷/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات