۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۳۲۷۳۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

رعایت نکردن حقوق شیعیان، ظلم به اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: اگر کسی می‌خواهد اهل بیت دوستش داشته باشند و او را طرد نکنند باید نسبت به دوستان اهل بیت که شیعیان آنها هستند محبت و ارادت داشته و حق آنها را رعایت کند.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پژوهشگر و مبلغ دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: طرح و برنامه امام حسین(ع) در کربلا دلیل نظامی نداشت، به این علت که وقتی چند نفر قرار است با یک سپاه جنگ کنند، به دشت نمی‌روند بلکه به کوهستان و جایی می‌روند که موانعی برای صدمه کمتر وجود داشته باشد اما امام جنگ را در دشت پیاده کرد.

وی افزود: افزون بر این، در جنگ نظامی زن و بچه نمی‌برند زیرا طعمه و سبب نقطه ضعف است، اما امام با خانواده‌اش به جنگ رفت، آنچه که هدف امام حسین(ع) بود و در آن هم موفق بود، گرفتن کوفه نبود. هدف امام حسین(ع) از جنگ، مبارزه فضایل و رذایل بود که یاران و خاندانش تمام ارزش‌های اخلاقی، دینی و بندگی را رعایت کنند و کاری کنند که دشمن خباثت خود را ظاهر کرده و نشان دهد تا در طول تاریخ به مرور وجدان‌ها زنده شود و انسانها بفهمند اهل بیت چقدر زیبا عمل می‌‌کردند و دشمنان آنها تا چه اندازه پست بودند تا سبب به وجود آمدن تولی و تبری در طول تاریخ شود؛ تولی نسبت به اهل بیت و تبری نسبت به دشمن اهل بیت.

پژوهشگر و مبلغ دینی ابراز داشت: در طول تاریخ با وجود اینکه بسیاری از تاریخ نویسان از دشمنان اهل بیت بودند حتی ذره‌ای از این ننوشتند که اهل بیت در کربلا ظلمی کرده یا حقی را ناحق کرده باشند.

وی اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا صفحه‌ای زیبا را ترسیم کرد که هر که تا ابد آن را ببیند تحسین می‌کند و در نقطه مقابل، دشمن خباثت‌هایش را ظاهر کرد تا تنفری ابدی در طول تاریخ بر این خباثت‌ها ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: هر کسی که تاریخ کربلا را ببیند و بشنود و زیبایی‌های انسانی آن را درک کند، جذب امام شده و نسبت به دشمنان ایشان تبری پیدا می‌کند، با گذشت بیش از هزار سال از واقعا کربلا حتی مسیحی‌‌ها و ارمنی‌ها هم برای راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) می‌آیند.

پژوهشگر و مبلغ دینی در ادامه بیان داشت: اگر کسی علم و عمل بی‌خطای معصومین و محبت بی‌نهایت آنها را در برابر مخلوقات خداوند درک کند، در مقابل ولیّ خدا زانو می‌زند؛ از شروط یار اهل بیت بودن، معرفت و باور این سه خصوصیت ایشان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌خواهد اهل بیت او را دوست داشته باشند و او را طرد نکنند باید نسبت به دوستان اهل بیت که شیعیان آنها هستند محبت و ارادت داشته باشند و حق آنها را رعایت کند. رعایت نکردن حقوق شیعیان اهل بیت، ظلم به اهل بیت است./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات