۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۵۳۳۵۸۱
اربعین؛

اربعین مانور استمرار نهضت عاشورا در عصر فعلی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر پویایی نهضت عاشورا، گفت: اربعین، مانور استمرار نهضت عاشورا در عصر فعلی است و این پویایی نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) بر هیچ کس پوشیده نیست.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: اربعین حسینی به عنوان یه نماد ارزشی در دنیای امروز مطرح است و پیاده روی عظیم جهان اسلام در این روز یکپارچگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش می گذارد.

وی با تاکید بر پویایی نهضت عاشورا، گفت: اربعین، مانور استمرار نهضت عاشورا در عصر فعلی است و این پویایی نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) بر هیچ کس پوشیده نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به وجه های مختلف اربعین، بیان کرد: امروزه وجه سیاسی اربعین از وجه دینی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم تر است و این حرکت عظیم جلوه ای ویژه در مقابل دشمنان مستکبرعالم به شمار می رود.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به اینکه وحدت تشییع و جهان اسلام روز به روز در حال افزایش است، اظهار کرد: جوشش خون اباعبدالله به تعبیر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نه تنها کم نشده بلکه در حال گسترش است و حماسه میلیونی اربعین نشان دهنده روی اوردن به اسلام ناب محمدی و روی گرداندن از کفر و استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه اربعین موضوع دینی و فرهنگی است، بیان کرد: باید با خلوص نیت و تواضع در پیشگاه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، در راستای افرایش بهره مندی حداکثری از اربعین گام برداشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به آداب زیارت اربعین و حضور در این مانور عظیم اشاره کرد و گفت: یکی ازمواردی که باید مورد توجه زائران قرار بگیرد رعایت حدود اخلاقی و مسائل بهداشتی است تا بتوانند با کیفیت بسیار مطلوبی در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) به زیارت و عزاداری بپردازند.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه افراد خودشان را با نهایت اخلاص به کربلا برسانند، افزود: برای رسیدن به کربلا تا حد امکان با پای پیاده حرکت کنیم تا ضمن همدردی قلبی با شهدای کربلاف ارادت خالصانه خود را به امام حسین (ع) به اثبات برسانیم.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به تبرک جستن از قبر مطهر امام حسین (ع)، بیان کرد: باید از وجود اباعبدلله الحسین (ع) ضمن طلب شفاعت، درخواست دعا کرد و فقط به حرکت ظاهری و عزاداری بسنده نکنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی پیوند عملکردی به سیره امام حسین (ع) را امری ضروری دانست و ابراز داشت: با مطالعه زندگی پر برکت امام حسین (ع)، ایشان را باید الگوی عملی خود قرار دهیم و در تمامی زمینه ها از امام بزرگوار پیروی کنیم.

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر همواره رضایت خداوند را در زندگی شان به عنوان یک اصل مدنظر قرارداده بودند و در تمامی امور وجود پروردگار را احساس می کردند که باید این مسئله به عنووان الگوی عملی مورد توجه ما قرار بگیرد.

حجت الاسلام قربان پور به موضوع بسیار مهم ولایت مداری اشاره کرد و گفت: ولایت مداری در دنیای اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است و مردم بر مبنای حاکمیت دین، جایگاه پیامبران و امامان، آنها را برجستگان و حاکمان بر قلب می دانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان با اشاره به اینکه امت مسلمان کاملا داوطلبانه و با اشتیاق سرشار از معنویت در اجتماع عظیم اربعین شرکت می کنند، افزود: از مردم درخواست داریم برای سفر به کربلا اقدامات قانونی لازم را انجام دهند تا در مرز با مشکلات اداری مواجه نشوند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات