۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۳۳۷۸۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

آموزش و پرورش نیازمند بهره گیری از توان تبلیغی حوزه است

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که مدارس و آموزش و پرورش امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از توان تبلیغی و عملی حوزه های علمیه هستند، گفت: باید تلاش کنیم بسترهای لازم برای تحقق عملی این همکاری ها بیشتر فراهم شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک با مسؤولان آموزش و پرورش به مسأله مهم تبلیغ دین در جامعه به ویژه دستگاه مهم تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های تبلیغی در مدارس با هدف تعمیق باورهای دینی دانش آموزان انجام می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز دانش آموزان ما نیازمند الگوهایی برای خود در زندگی هستند، افزود: ما باید این الگوهای ارزشی را به آنها معرفی کنیم تا خدای ناکرده در مسیر غیرصحیح گرفتار نشوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر یک دانش آموز به خوبی از ارزش های دینی بهره مند شوند آینده اش تضمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه دشمنان سرمایه گذاری گسترده ای بر علیه اعتقادات دینی نسل جوان جامعه ما انجام داده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان با طرح مسائل خرافی و شبهات به دنبال دین گریزی نسل جوان جامعه هستند، تصریح کرد: باید با برنامه های متنوع دینی و فرهنگی مانع از خروج نسل جوان از دایره دینمداری شویم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دشمنان دین و ارزش های اسلامی را مانعی برای تحقق توطئه های خود می دانند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش می کنند تا با ترویج فرهنگ غلط غربی، نسل جوان جامعه ما را از دین خارج کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از پایین سطوح آموزشی کشور مسائل دینی و ارزشی به صورت مستمر برای فرزندان کشورمان بیان شود، تصریح کرد: طرح این مسائل مهم باید به گونه ای باشد که نسل جوان پس از اتمام دانشگاه در برابر هجمه های فرهنگی دشمن آسیبی نبیند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خطر هجمه های فرهنگی دشمن به شدت نسل امروز جامعه اسلامی را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: باید برای مقابله با این هجمه ها نسخه ای مناسب و اثرگذار داشته باشیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان اهداف و برنامه های شوم خود را از دوران مدرسه آغاز کرده اند، تصریح کرد: امروز آسیب های بسیاری دانش آموزان کشورمان را تهدید می کند که هر یک از آسیب ها می تواند ضربه های سنگینی را به روح یک فرد وارد کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، مدرسه را مهم ترین و اثرگذارترین پایگاه پس از خانواده برای رشد و تربیت نسل آینده کشور معرفی کرد و گفت: برنامه ریزان حوزه تربیتی باید به گونه ای عمل کنند که یک دانش آموز در مدرسه کاملاً با مبانی دینی و فرهنگی در کنار مسائل علمی و آموزشی آشنا شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز سن ابتلا به بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش یافته و این خطر بزرگی برای دانش آموزان کشورمان است، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است آسیب فرهنگی مانند بدحجابی را از همان دوران دانش آموزی به عنوان یک ارزش میان دانش آموزان دختر جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اگر یک متخصص و مبلغ دین در دوران دانش آموزی همراه و همگام با دانش آموز باشد به طور حتم بسیاری از آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان به صفر خواهد رسید، تصریح کرد: دلیل ابتلا جمعیت دانش آموزی کشورمان به این گونه آسیب ها ناآگاهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما امروز نیازمند حضورمستمر و هدفمند مبلغان دینی در سطح مدارس برای ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان هستیم، خاطرنشان کرد: هر چه این میزان ارتباطمستحکم تر باشد به طور حتم میزان اثرگذاری هجمه های دشمنان بر روی دانش آموزان ما به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب جوان و مستعدی در حوزه علمیه در حال تحصیل و یا فارغ التحصیل شدند که از ظرفیت و توانمندی بالایی برای تبلیغ در مدارس بهره مند هستند، تصریح کرد: این طلاب علاقه مند می توانند با حضور خود در مدارس یک ارتباط مستحکمی با دانش آموزان برقرار کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که خوشبختانه یک همکاری خوبی میان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برقرار است، خاطرنشان کرد: اگر شرایط به گونه ای فراهم شود که تعداد روحانیان فعال در مدارس بیشتر شود بهتر می توانیم به نیازهای دانش آموزان در حوزه های دینی و فرهنگی پاسخ دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان موجب تقویت مبانی دینی و باورهای اعتقادی این نسل جامعه خواهد شد، تصریح کرد: اگر دانش آموزان را به حال خود رها کنیم به طور حتم در دام دشمنان دین و انقلاب گرفتار خواهند شد و آنگاه خسارت های بسیاری متوجه آنها خواهد بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که الگوهای صحیح را به دانش آموزان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: امروز ترویج و گسترش مفاهیم دینی بهترین راه خنثی کردن توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که باید زمینه بهره گیری بیشتر آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه های علمیه فراهم شود، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های جدیدی که صورت گرفته شاهد تقویت این ارتباط و بهره گیری از توان و ظرفیت بالای تبلیغی حوزه های علمیه فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه برای همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت آمادگی کامل دارد، خاطرنشان کرد: ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه یک بستر مناسبی برای تقویت و عملیاتی کردن برنامه های مشترک میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ۲۰۰ مبلغ در قالب طرح مدارس امین در استان مشغول فعالیت های تبلیغی هستند، تصریح کرد: البته با توجه به حجم وسیعی از مدارس و جمعیت دانش آموزی استان این تعداد مبلغ پاسخگوی نیاز دستگاه تعلیم و تربیت نیست.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که مدارس و آموزش و پرورش امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از توان تبلیغ و عملی حوزه های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا بسترهای لازم برای تحقق عملی این همکاری ها بیشتر فراهم شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات