۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۳۵۶۰۴
امام جمعه شهرستان زاغه:

دولت در راستای ترویج مکتب اهل بیت هزینه کند

امام جمعه شهرستان زاغه با بیان اینکه نباید در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین به فکر درآمدزایی بود، گفت: دولت با ارائه خدمات به موقع و آسان باید زمینه ساز حضور حداکثری مردم در این همایش معنوی باشد و در جهت ترویج و تبیین مکتب اهل بیت(ع) هزینه کند.
اربعین

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزازی رسا در خرم آباد، بیان داشت:در مراسم پیاده ووی اربعین از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مردم دور هم جمع می شوند و می توان این مانور عظیم را محور وحدت عنوان کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت اربعین در انتقال پیام اسلام به دنیا

وی با اشاره به ظرفیت عظیم اربعین حسینی در راستای گفتمان سازی اسلامی و انتقال پیام اسلام به دنیا افزود: با بهره گیری از این ظرفیت باید در راستای گفتمان سازی و تقویت وحدت مسلمانان که دشمن برای آن نقشه می کشد، اقدامات مؤثری انجام داد.

امام جمعه شهرستان زاغه اظهار داشت: ظرفیت عظیم گفتمان سازی اربعین نه تنها فرصتی برای شیعیان بلکه بهترین ظرفیتی بزرگ برای ایجاد گفتمان سازی بین مسلمانان سراسر جهان است، در این راستا باید از ظرفیت های تبلیغی بهره مند شد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف دولت در برابر این گرایش عظیم به محبت اهل بیت(ع) اظهار داشت:دولت وظایف فراوانی در عرصه خدمت رسانی دارد، دولتمردان از پست و مقامی که دارند باید در راه قرآن، اسلام و امر به معروف و نهی از منکر از قدرت خود استفاده کنند.

سیاست های غلط درآمدزایی در برگزاری پیاده روی معنوی اربعین حذف شود

حجت الاسلام زینی وندیان با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی نباید به فکر درآمد زایی بود، خاطرنشان کرد: باید به فکر کاهش کرایه و حذف بیمه اضافی از زوار بود و سیاست های غلط را حذف کرد تا زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت موظف است که در راه ترویج مکتب اهل بیت(ع) هزینه کند، عنوان داشت:دولت با ارائه خدمات و خدمت رسانی به موقع و در نظر گرفتن امنیت زائران زمینه ساز حضور مردم در مانور عظیم اربعین حسینی که تجلی عشق و ارادت به مکتب اهل بیت(ع) است، باشد./۹۴۵۹/ت۳۰۲/س

 

 

 

ارسال نظرات