۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۳۵۷۷۴
مسؤول حوزه ریاست حوزه علمیه همدان:

مسؤولان بعد از بدعهدی آمریکا به اروپا دل نبندند

مسؤول حوزه ریاست حوزه علمیه همدان گفت: مسؤولان ایرانی تصور نکنند که اروپاییان با ایران هیچ عداوتی ندارند، اروپا نیز همانند هم عهد خود آمریکا در گذشته ثابت کرده که قابل اعتماد نیست و چیزی به جز سود یک طرفه نمی خواهند. 


علی اصغر زارعی

حجت الاسلام علی اصغر زارعی مسؤول حوزه ریاست حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان بیان داشت: دشمنی آمریکا با ایران به واسطه فردی به نام ترامپ آغاز نشده و سیاست های دولت آمریکا سال ها است که با رویکرد دشمنی با ایران پیش می رود.
 
وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران  نسبت به توافقی که با کشور های 5+1 داشته تاکنون متعهد بوده است ولی آن چه ما مشاهده می کنیم بد عهدی مکرر و نقض های پی در پی برجام از سوی مسوولان آمریکایی در این توافق است. 
 
وی ادامه داد: مسوولان ایرانی تصور نکنند که اروپاییان با ایران هیچ عداوتی ندارند، اروپا نیز همانند هم عهد خود آمریکا در گذشته ثابت کرده که قابل اعتماد نیست و چیزی به جز سود یک طرفه نمی خواهند. 
 
مسوول حوزه ریاست حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا نسبت به ملت ایران و نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موضع گیری شخصی نیست و اگر فرد دیگری نیز به جای او رییس جمهور بود دست از دشمنی با نظام و مردم ایران بر نمی داشت و نهایتا مثل رئیس جمهور سابق آمریکاه که تلاش بیشتری برای حفظ ظاهر می کرد،  لحن ها شاید متفاوت باشد ولی اصل دشمنی ثابت است.
 
وی در ادامه با اشاره به آسیب های برجام برای ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مسوولان باید از سوابق نا خوشایند مذاکره با آمریکا عبرت بگیرند، انسان عاقل باید از تجربه پیشینیان قبل اینکه خود ضرر ببیند به نحو احسن استفاده کند. 
 
وی یادآور شد: مشکلاتی که در مساله مذاکرات برای ایران ایجاد شده قابل جبران نیست و مذاکره با آمریکا سبب شد تا فعالیت های عده زیادی از دانشمندان ایران اسلامی تعطیل شود و بسیاری از زیر ساختهای فعالیتهای هسته ای ما از بین برود و بر فرض حتی در صورت لغو شدن برجام، بازگشت به حالت قبل هزینه های سنگینی را در پی خواهد داشت.  
 
حجت الاسلام زارعی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب از اول مذاکرات تا کنون بارها فرموده است که بنده به غربی ها و مذاکره با آن ها خوش بین نیستم، اما عده ای از دولت مردان نسبت به دل سوزان نظام و منتقدان، اتهامات فراوانی را نسبت دادند و آن ها را با عناوینی همچون کاسب، دلواپس، بی سواد  که در شان مسئولان نظام نبود خواندند.
 
وی در پایان با اشاره به راهکارهای مقابله با سیاست های غلط آمریکایی ها گفت: ما بی نیاز از غرب هستیم و مسوولان باید این را بدانند که ما با تکیه بر توان داخلی می توانیم در برابر تمامی ابر قدرت ها بایستیم./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات