۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۳۵۷۸۱
نمایشگاه مطبوعات؛

واعظ آشتیانی: مبنای پرداخت های میلیاردی در ورزش برای مردم مشخص شود

واعظ آشتیانی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور را مسؤول پیگیری مفاسد اقتصادی و اداری در کشور دانست و تأکید کرد که باید مبنای پرداخت های میلیاردی در ورزش بویژه فوتبال برای مردم مشخص شود.
واعظ آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیررضا واعظ آشتیانی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از مدیران سابق ورزشی ایران در بیست سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در نشستی که به منظور بررسی فساد در ورزش برگزار شد، اظهار داشت: برای نظارت بر مسائل مالی و اداری کشور دو دستگاه مهم دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد.

وی افزود: دیوان محاسبات بررسی می کند بودجه ای که به دستگاه های دولتی واگذار شده آیا در جایگاه خودش هزینه می شود یا خیر و دستگاه دوم نظارت بر قوانین می کند که آیا مسؤولان در مسؤولیت های خود در مدار قانون حرکت می کنند یا خیر و اگر خارج از قانون باشد بعد از تذکر روی به برخوردهای قانونی می آورد.

واعظ آشتیانی با بیان این که امروز در فوتبال یا ورزش های دیگر بیشتر مفاسد به چشم می آید، اظهار داشت: به عقیده من ورزش به مثابه یک آکواریوم است که داخل آن از هر ضلعی قابل دید است، به همین دلیل فوتبال یا ورزش همواره در دید و رصد مردم است و مردم تصور می کنند که بیشترین مفاسد در ورزش است.

وی ادامه داد: از آن جایی که از سوی مدیران مطرح می شود که ورزش ما حرفه ای شده است، سؤال می کنیم که چرا پول های بی حساب و کتاب از خزانه دولت هزینه شده و هیچ دستاوردی نداشته ایم، بنابراین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید به طور ویژه در بخش مفاسد ورزشی ورود داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ابراز داشت: برای مردم سؤال است امروز که شرایط اقتصادی برای بخش قابل توجهی از جامعه به سختی می گذرد رقم های میلیاردی و مبنای پرداخت های نجومی چیست؟ یک بازیکن که در فصل گذشته 200 میلیون قرار داد بسته است چه اتفاقی افتاده که امسال یک میلیارد یا بیشتر قرارداد می بندد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که باید دلایل فساد و پرداخت های نجومی از سوی مسؤولان ورزشی برای مردم مشخص شود، خاطرنشان کرد: در سال 89 که بنده از سال از استقلال جدا شدم با یکی از بازیکنان قرار داد 190 میلیونی داشتیم حال چرا و چه کسانی نقش داشتند که همین فرد در سال بعد یعنی سال 700 میلیون تومان قرار داد می بندد که از این قسم موارد متعددی وجود دارد و باید برای مردم روشن شود./1330/۲۰۱/ح

ارسال نظرات