۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۳۶۰۰۵
امام جمعه شهرضا:

همه افراد مسؤول اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند

امام جمعه شهرضا گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به فرد یا گروه خاصی ندارد و همه افراد در برابر اجرای این فریضه مسؤول هستند؛ زیرا اگر در اثر بی‌توجهی به آن مشکلی در جامعه ایجاد شد همه افراد دچار آسیب می‌شوند.
یعقوبی - شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر گونه‌ای از جهاد فی سبیل الله است، مؤمنان در جامعه در برابر آنچه در جامعه پیرامونشان می‌گذرد بی تفاوت نیستند و به همین دلیل آنچه را که خلاف موازین شرعی می‌دانند تذکر می‌دهند.

وی ادامه داد: بنابر روایات بسیاری در صورتی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌توجهی واقع شود فساد جامعه را فرامی‌گیرد، افراد یک جامعه اگر در برابر آنچه می‌گذرد بی‌تفاوت باشند باید منتظر باشند تا افراد فاسد بر امور زندگی آنها مسلط شوند و در آن صورت دیگر راه گریزی نخواهد بود.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: انقلاب اسلامی زمینه اجرای دستورات دینی و عمل به احکام شرعی را فراهم کرده است، هیچ کس در این زمیان نمی‌تواند ادعا کند که قصد انجام عبادتی را دارد اما زمینه آن فراهم نیست اما باید توجه داشته باشیم که این موقعیت مناسب در نتیجه سالها رنج و تلاش امام راحل(ره) و شهدای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و مقاومت مردم در برابر استکبار جهانی به دست آمده است.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: همه ما در برابر خون شهدا مسؤول هستیم، افرادی حاضر شدند برای حفظ دین و اصول احکام شرعیت و ایجاد زمینه مناسب برای عمل به دستورات دینی جان خود را فدا کنند به همین دلیل آنچه که اکنون در اختیار ما قرار دارد ثمره سالها رنج و جانفشانی بهترین افراد جامعه است و باید برای حفظ آن با همه وجود تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باتوجه به احکام و ضوابط شرعی راجع به آن سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند و از ترویج فساد و فحشا در جامعه جلوگیری می‌کند؛ منافقان می‌خواهند در جامعه اسلامی فساد وجود داشته باشد آنها در جلسات و محافل خود بر امور تأکید می‌کنند که سرانجامی جز رواج گناه و فحشا در جامعه اسلامی ندارد.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: کسانی که در جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کنند در حقیقت پشتوانه مستحکمی برای مؤمنان هستند که زمینه حفظ سلامت جامعه را فراهم می‌کنند، سایر احکام و قواعد شرعی با عمل آنها به این فریضه در جامعه اجرا می‌شود و افراد با ایمان فرصتی مناسب برای حضور در جامعه پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: دشمنان قصد دارند مردم را نسبت به احکام اسلامی بدبین و آنها نسبت به اعتقادات خود بی اهمیت کنند بنابراین برای رسیدن به آنچه به دنبال آن هستند اقدامات ضدفرهنگی همچون ایجاد و انتشار لطیفه‌هایی برای مقدسات دینی می‌کنند که اگر این کار در جامعه رواج پیدا کند دیگر نمی‌توان به آینده دینداری جامعه امیدوار بود.

وی اذعان کرد: متأسفانه برخی اخلاقهای فاسد از جوامع غربی در جامعه اسلامی وارد شده که باید با آن مقابله شود و رسانه‌ها نیز درباره آن اطلاع رسانی کنند، در احکام اسلامی سگ نجس است و تحت هیچ شرایطی هم قابل پاک شدن نیست در چنین شرایطی برخی افراد اقدام به نگهداری سگ در خانه و یا حمل و نقل آن با خودروی شخصی و یا ورود آن به پارکها می‌کنند که اینگونه اقدامات اصلاً در شأن جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: رسانه‌ها بازوان توانمند مسئولان در امور مختلف هستند بنابراین لازم است نسبت به مخاطرات ناشی از برنامه‌های ضدفرهنگی همچون بازی نهنگ آبی بیشتر اطلاع رسانی کنند تا آسیبهای ناشی از اینگونه برنامه‌ها کمتر شود و مردم با آگاهی از ابعاد منفی و سیاستهای دشمنان در طراحی اینگونه بازیها از آن استفاده نکنند./868/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات