۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۳۶۰۴۱
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی مطرح کرد؛

ظرفیت محدود نظارت بر عملکرد ۲۸ دستگاه متولی عفاف و حجاب

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، گفت: ستاد شورای اجتماعی این ظرفیت را ندارد که بر عملکرد ۲۸ دستگاه متولی عفاف و حجاب نظارت کند.
رستم وندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدتقی رستم‌وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد شورای اجتماعی پرداخت و گفت: بعد گذشت دو سال از نخستین جلسه‌ با مسوولان نظام درباره مسائل اجتماعی که به حضور رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند، دستاوردهای بزرگی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دست آمد.

وی افزود: بر اساس دستورات رهبر معظم انقلاب، وزارت کشور موظف شد برخی مسائل را پیگیری کرده و نتایج آن را 6 ماه بعد به استحضار ایشان برساند، طی جلسه سوم که اردیبهشت سال 95 برگزار شد رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اقدامات فوق‌العاده در حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید فرموده و همه را فراخواندند تا اقداماتی فراتر از برنامه‌های روزمره انجام دهند.

رستم‌وندی با اشاره به جلسه چهارم مسوولان با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: در این جلسه نتایج برنامه‌های انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه شد، اما جلسه پنجم به علت انتخابات به تاخیر افتاده که امیدواریم هر چه زودتر برگزار شود.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، اظهار داشت: طبق ماموریت وزارت کشور آئین‌نامه شورای اجتماعی اصلاح شد و اعضای جدیدی در آن عضو شدند که از آن جمله نمایندگانی از خیران و سمن‌های اجتماعی بودند.

وی افزود: همچنین قرار بر این شد که سازمان امور اجتماعی و هیات‌های اندیشه‌ورز با حضور کارشناسان و صاحبنظران در وزارت کشور تشکیل شود که درباره آسیب‌های اجتماعی راهکار و طرح ارائه کنند، همچنین نظام جامع رصد اجتماعی یکی از تکالیف برنامه ششم توسعه است که وزارت کشور آن را برعهده دارد.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، اظهار داشت: یکی موضوعات برنامه ششم مساله آسیبهای اجتماعی است که باید به صورت کمی و کیفی مورد نظر قرار گیرد، در این برنامه باید نرخ باروری به 2.5 درصد افزایش یافته و مشکل کاهش زاد و ولد و افزایش سن ازدواج حل شود، همچنین از دیگر برنامه‌های برنامه ششم کاهش نرخ طلاق و تلفات رانندگی است.

وی افزود: در دیدار با رهبر معظم انقلاب 5 آسیب اجتماعی اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطقی که این آسیب‌ها در آن نقاط حاد و بحرانی است جزو اولویت‌ها تعیین شد.

رستم‌وندی بیان داشت: سازمان بسیج مستضعفان در مناطق حاشیه‌ای کشور اقدامات مهمی انجام داده است که با فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی سبب جذب مشارکت‌های مردمی و کاهش اعتیاد شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، درباره جمع آوری معتادان متجاهر، آموزش دانش آموزان در پیشگیری از اعتیاد سخنانی را گفته و ابراز کرد: طلاق یکی از اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی است که انتظار داریم کاهش یابد، البته دستگاه قضا با همکاری بهزیستی یک سامانه تحت عنوان ثبت الکترونیکی طلاق را طراحی کرده‌ که در راستای صلح و سازش زوجین به آنها مشاوره می‌دهد، که حدود 15 درصد از زوجین با یکدیگر سازش کردند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مساله حجاب و عفاف، عنوان کرد: در دستگاه‌های دولتی مساله حجاب و عفاف رعایت می‌شود؛ اما در دستگاه یا نهادی‌های خصوصی تخلفات بیشتر است.

رستم وندی در پایان گفت: ستاد شورای اجتماعی این ظرفیت را ندارد که بر عملکرد ۲۸ دستگاه متولی عفاف و حجاب نظارت کند./807/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات