۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۳۶۳۱۰
خطیب جمعه نجف آباد:

اربعین نشانه شیعه و حافظ پرچم عاشورا است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اهمیت باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی گفت: عاشوراییان با برپایی پیاده روی اربعین عاشورایی دیگر آفریدند؛ زیرا برافراشته نگاه داشتن پرچم عاشورا در سایه زیارت اربعین میسر است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، درباره اهمیت برگزاری هر چه باشکوه تر اربعین حسینی گفت: اربعین روح عاشورا و روح کربلا و جریان نورانی تاریخ شیعه است که تا زمان ظهور هر سال باشکوه تر برگزار می شود.

وی ماندگاری هر انقلابی را به برکت ماندگاری فرهنگ و ارزش های آن انقلاب برشمرد و افزود: همه دستگاه های جور با برنامه ریزی های دقیق و قوی هم پیمان شدند تا پیام عاشورا را محو کنند ولی عاشورائیان با برپایی پیاده روی اربعین عاشورایی دیگر آفریدند و زنده نگه داشتن پرچم عاشورا در سایه زیارت اربعین میسر است.

حجت الاسلام حسناتی با بیان روایاتی که درباره ارزش زیارت اباعبدالله وارد شده است، بیان داشت: اگر کسی اربعین نداشته باشد، بدان بدون حسین شدی که مکتب عاشورا خط و فرهنگی است برای زنده نگه داشتن صبر و استقامت در برابر تمام ستمگاران و ظالمین عالم و حسین صراط مستقیم و زیارت اربعین نشانه شیعه است و برای گم نکردن مسیر باید قدم در این راه گذاشت.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر در جمع دانش آموزان تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر مدبرانه و صادقانه بیان فرمودند که باید بپذیریم آمریکا دشمن ماست و بر هیچ چیز این نظام اعتمادی نیست چه برسد به مذاکراتشان و فقط هدفشان واژگونی نظام انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: خود احزاب آمریکا نیز به این عاقبت رسیده اند که با این انقلاب و این شیعه و با این بیداری اسلامی در جهان، دیگر مرگ حاکمان سلطه آمریکا قطعی است و تمام تهدیدها، تحریم و توطئه هایی که علیه ایران انجام می دهند، عربده کشی های پشت همین قصه است که به پایان راه رسیدند.

حجت الاسلام حسناتی درباره مناسبت های هفته به خصوص 13 آبان خاطرنشان کرد: این روز، روز عجیبی است که سه مناسبت تاریخی در عرض یکدیگر و در جهت تحقق انقلاب در آن شکل گرفته، سالروز دستگیری امام در سال 43 و تبعید به ترکیه، تجمع دانش آموزان در دانشگاه تهران در سال 57 و شهادت جمعی از این دانش آموزان در حریم علم و دانش است.

وی با دعوت از تمام اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان بیان داشت: اینکه در این روز به تنها با حضور دانش آموزان برگزار می شود و تنها آنها به میدان می آیند اشتباه است، و این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار بر اقشار مختلف مردم فرض است که در صحنه حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد ادامه داد: در سال 58 حادثه بزرگ دیگری اتفاق افتاد و دانشجویان پیرو خط امام، به فرموده امام خمینی انقلاب دوم را شکل دادند که از 22بهمن مهمتر بود و بیداری امام و یارانش نگذاشت به واسطه وجود لانه جاسوسی همان عاقبتی برای انقلاب ایران رقم بخورد که برای دیگر انقلابات جهان به وجود آمد.

وی هم چنین درباره سالروز ابلاغ سند چشم انداز 20ساله نیز گفت: 14سال از زمان ابلاغ این سند می گذرد و باید مسؤولین مربوطه درباره فعالیت هایی که در این مدت انجام دادند پاسخگو باشند به خصوص در زمینه های فرهنگی و اقتصادی که چقدر در این مدت که تنها 6 سال به پایان این چشم انداز مانده خدمت انجام داده اند.

حجت الاسلام حسناتی در پایان خطبه های، از برگزاری نماز باران در جمعه هفته آینده خبر داد و گفت: دشمنان به دنبال دو چیز هستند، ایجاد تفرقه در داخل کشور و ایجاد وحدت و هماهنگی بین قدرت های عالم علیه این نظام که به لطف خدا هم در بیرون با شکست مواجه شدند و هم در داخل شکست خوردند. /1306/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات