۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۳۶۴۴۹
آیت الله شفیعی:

توجه به مستحبات در جامعه بیشتر از واجبات شده است

آیت الله شفیعی گفت: هر وقت اعمال مستحبی به واجبات ضرر بزند باید آنها را ترک و به فریضه توجه کرد؛ اما متأسفانه امروزه توجه به مستحبات در جامعه بیشتر از واجبات شده است.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های خود که در بیت معظم له برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان سال ۵۸، آمریکا تحقیر و بی آبروتر شد، بیان داشت: امام راحل از چنین حرکتی حمایت کرد و آن را از انقلاب اول مهم تر دانست؛ از این رو پس از آزادسازی گروگان های آمریکایی، ۱۳ آبان منشأ تاریخی مهم شده که هر سال پاس داشته می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن دعوت مردم از حضور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان عنوان کرد: در چنین روزی فریاد مرگ بر آمریکا سر داده شود و آمریکا مورد لعنت ملت ایران قرار گیرد.

این عالم دینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) مبنی بر اینکه طالب عبادت خداوند باید آماده آن شود، ابراز داشت: عبادت به معنای نزدیک شدن به خداوند و پیش خدا رفتن است و چنین رفتنی نیازمند آماده بودن و تزکیه خواهد بود.

آیت الله شفیعی دل پاک، رأفت قلب، طهارت نفس و باطن، حضور قلب و ذهن، به یاد خداوند بودن، آمادگی کامل و رعایت ادب به هنگام عبادت خداوند را ضروری دانست و گفت: هر وقت اعمال مستحبی به واجبات ضرر زند باید آنها را ترک و به فریضه توجه کرد که متأسفانه امروزه چنین رویه ای در جامعه پیدا شده است.

وی با بیان اینکه همه مستحبات با یک واجب برابر نیستند، افزود: واجب دارای مصلحت حتمی و الزامی است و نخست باید ادا شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام انسان مطیع و فرمانبردار را خواستار است، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) یقین را بهترین پناهگاه برای سلامت می داند؛ از این رو اعمال و کارها را با یقین، بینش و بصیرت انجام و یا ترک کنیم./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات