۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۳۶۷۴۲
اربعین؛

راهپیمایی اربعین تبلور وحدت اسلامی

استاد حوزه علمیه قم راهپیمایی اربعین را تبلور وحدت دنیای اسلام دانست و بر استفاده از ظرفیت تبلیغی این ایام تأکید کرد.
نائب الزیاره‌

حجت الاسلام غلامعلی ناطقیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فضیلت زیارت اربعین عنوان کرد: اربعین و زیارت امام حسین(ع) در این روز فضیلت بسیار فراوانی دارد به طوری که امام حسن عسکری(ع) از زیارت اربعین به عنوان یکی از پنج نشانه ایمان نام می برند.

وی افزود: این گردهمایی بزرگ اسلامی، مهم‌ترین جلوه وحدت جهان اسلام است و فرصت بسیار مناسبی برای اتحاد میان امت اسلام به شمار می رود و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ویژگی برجسته این حماسه عظیم، مردمی بودن آن است بگونه ای که بدون هیچ دعوتی میلیونها نفر از عاشقان امام حسین(ع) در سراسر جهان در این گردهمایی عظیم شرکت می کنند.

وی زنده شدن روحیه ظلم ستیزی را مهم‌ترین پیام راهپیمایی اربعین دانست و خاطرنشان کرد: پیام نهضت عاشورا ظلم ستیزی و شعار آن «هیهات من الذله» بوده است و امروز راهپیمایی اربعین نماد همان شعار و مهم ترین عرصه انتقال پیام ظلم ستیزی به عالم است.

حجت الاسلام ناطقیان ادامه داد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با رویکرد ظلم ستیز خود مهم‌ترین خطر برای استکبار محسوب می شود و به همین دلیل نیز آنها این حماسه عظیم را سانسور می کنند.

وی تأکید کرد: نمایش جلوه همبستگی و اتحاد دنیای اسلام و انتقال پیام ظلم ستیزی نهضت عاشورا و راهپیمایی اربعین مهم‌ترین وظیفه ای است که رسانه های شیعه باید در ایام اربعین انجام دهند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اگر پیام عاشورا از طریق این حماسه بزرگ به جهان منتقل شود، بساط ظلم و ستم برچیده می شود.

حجت الاسلام ناطقیان در پایان خاطرنشان کرد: این حماسه عظیم فرصت بسیار مناسبی را نیز برای مبلغان فراهم می کند تا بتوانند با ایجاد ارتباط با شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم، معارف اهل بیت(ع) را به خیل عظیم عاشقان حسینی(ع) منتقل کنند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات