۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۳۶۸۸۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

طرح امین بستری برای رشد مفاهیم دینی در میان دانش آموزان است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید بسترهای لازم برای رشد فضایل اخلاقی در دانش آموزان فراهم شود، گفت: طرح مدارس امین ظرفیت لازم برای تقویت و رشد مفاهیم دینی در بین دانش آموزان را دارد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدارس طرح امین چالوس با اشاره به این که اهمیت و ضرورت تربیت دینی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: همان طور که در آموزه های اسلامی، آیات و روایات الهی استفاده می شود تزکیه و تربیت از مسائل اصولی و محوری محسوب می شود.

وی با بیان این که مسأله تربیت از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: هدف کلی در طرح مدارس امین تربیت دانش آموزانی است که باورها و رفتارهای اساسی دینی در آنها نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز باید بسترهای لازم برای رشد فضایل اخلاقی در دانش آموزان فراهم شود، تصریح کرد: طرح مدارس امین این ظرفیت لازم را برای تقویت و رشد این مفاهیم دینی در دانش آموزان دارا است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش مبانی دینی و اخلاقی در دانش آموزان به طور حتم راه های نفوذ اخلاق منفی و رفتارهای غیر ارزشی را در این نسل مهم جامعه خواهد بست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال بسترهای لازم برای تقویت مفاهیم دینی و اخلاقی در میان دانش آموزان فراهم شده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که هدف اصلی در تربیت باید نهادینه شدن ارزش های دینی و اخلاقی در میان دانش آموزان باشد، تصریح کرد: نسل امروز جامعه اسلامی با خطرات و توطئه های بسیاری از سوی دشمنان مواجه هستند که بهترین راه خنثی کردن این توطئه ها تقویت مبانی دینی و اخلاقی در آنها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خودشناسی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با هویت انسانی به طور حتم بسترهای لازم را برای خداشناسی و حرکت به سمت تکامل معنوی فراهم خواهد کرد، بیان داشت: باید در این مسیر مهم و ارزشمند الگوهای مناسب به دانش آموزان معرفی شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید با برنامه های دینی و فرهنگی مناسب زمینه نهاده سازی و تثبیت محبت و عشق به خدا، قرآن و اهل بیت(ع) در دل دانش آموزان فراهم شود، خاطرنشان کرد: برنامه ها در دستگاه تعلیم و تربیت باید به گونه ای باشد که دانش آموزان روح معنویت را در این گونه برنامه ها درک کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز بخش مهمی از برنامه های دشمنان در جهت معنویت زدایی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان کشور متمرکز شده است، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور خنثی شدن توطئه های دشمن، باید معنویت و اخلاق دینی در مراکز علمی و آموزشی بیشتر برای نسل جوان تبیین و تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اخلاق دینی و معنویت حلقه مفقوده دنیای غرب است، خاطرنشان کرد: غرب به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم دینی در باتلاق فساد قرار گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تربیت دینی باید در اولویت برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد، تصریح کرد: طرح مدارس امین این فرصت را فراهم کرده تا دانش آموزانی متعهد، متخصص و انقلابی برای آینده نظام اسلامی تربیت کنیم.

حجت الاسلا صادقی با بیان این که در مدارس امین باید به دانش آموزان بیاموزیم عوامل معنوی در رشد و تعالی انسان نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: اگر این مسائل مهم از همین دوران دانش آموزی در میان این نسل کشور نهادینه شود به طور حتم آینده آنها از هر گونه آسیب اجتماعی و فرهنگی تضمین خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های آموزشی ما در مدارس نباید الگوبرداری شده از غربی ها باشد، تصریح کرد: در مراکز علمی غرب تنها به مسائل علمی پرداخته می شود و خبری از اخلاق و معنویت نیست که خروجی آن بحران های اجتماعی و فرهنگی امروز این کشورها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاق و معنویت در برنامه های آموزشی کشورمان باید همگام با مسائل علمی مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در گذشته سیستم آموزشی کشورمان کاملاً وابسته به غرب بود، اما خوشبختانه امروز بسترهای لازم برای تقویت مسائل دینی و فرهنگی در مدارس فراهم شده که البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دانش آموزان باید از همان دوران مدارس با آموزه های دینی به خوبی آشنا شوند، تصریح کرد: آشنایی کامل با این آموزه های تعالی بخش به طور حتم موجب رشد معنوی و دینی آنها در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهادینه کردن مسائلی همچون حیا، عفت، حجاب و نجابت در میان دانش آموزان عاملی در جهت رشد معنوی و اخلاقی آنها خواهد بود، افزود: امروز دشمنان سرمایه گذاری گسترده ای برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه ما انجام داده اند و همین مسأله مسؤولیت بخش های آموزشی، فرهنگی و دینی کشور را بیش از پیش سنگین کرده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغانی که در مدارس امین مشغول فعالیت هستند باید یک ارتباط مناسب دوسویه با دانش آموزان برقرار کنند، خاطرنشان کرد: این ارتباط باید به گونه ای باشد تا دانش آموزان آنها را امین خود در همه امور بدانند و از آنها مشاوره و راهنمایی بخواهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تعامل و ارتباط مستمر مبلغان با دانش آموزان از بروز برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی در میان آنها جلوگیری می کند، گفت: مبلغان باید با شناخت صحیح آسیب ها از بروز این گونه مسائل در دانش آموزان به شدت جلوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس خط مقدم مقابله با توطئه ها و هجه های دشمنان علیه جامعه به ویژه نسل امروز است، تصریح کرد: هر چه میزان سرمایه گذاری ما برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه بیشتر باشد به طور حتم خروجی بهترین را برای جامعه شاهد خواهیم بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات