۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۳۷۱۴۳
امام جمعه بهشهر:

عظمت اربعین حسینی کلید حل مشکلات جامعه اسلامی است

امام جمعه بهشهر با بیان این که قدرتی که به واسطه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ایجاد می شود می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در جهان اسلام باشد، گفت: امت اسلامی می توانند با این اقتدار و عظمت به وجود آمده در برابر دشمنان و بدخواهان اسلام ناب بیاستند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر چهارشنبه شب در مراسم عزاداری که به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد، از اربعین حسینی به عنوان ظرفیت فرهنگی بزرگی برای ترویج اسلام ناب و آرمان‌های اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: اربعین موجب ایجاد جذبه و همه گیر شدن فرهنگ حسینی و عاشورایی در کل جهان شده است.

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین حسینی تجلی جمال خداوند است، افزود: این که میلیون ها انسان کیلومتر ها را با پای پیاده طی می کنند به دلیل مغناطیسی است که اربعین حسینی میان مردم ایجاد کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسیر و مکتب حسینی حق است، افزود: حقانیت حسینی است که میلیون ها انسان را با افکار و عقاید مختلف در اربعین حسینی این گونه گرد هم می آورد.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که امام حسین(ع) با خدا معامله کردند و این گونه در جهان جاودانه ماندند، گفت: یقین بدانید هر کس که با خدا معامله کند خدا به او آبرو و شخصیت می‌دهد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که اربعین حسینی یک رسانه جهانی برای انتقال پیام امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: رسانه ابزاری برای انتقال پیام است و اربعین حسینی رسانه ای برای رساندن پیام حقانیت نهضت حسینی به جهانیان است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر همچنین با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی یک کلاس تربیتی و معرفتی است، تصریح کرد: فرهنگ حسینی موجب رشد فکری، معرفتی و عملی امت اسلامی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی همانند سازی زائران حسینی با اسرای کربلا است، تصریح کرد: اسرای کربلا سختی ها و مشکلاتی را در این راه تحمل کرده اند که زائر نیز برای همانند سازی این موارد را تحمل می کند. 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که عشق به امام حسین(ع) دین و مذهب نمی شناسد، گفت: حضور زائرانی از مذاهب مختلف در اجتماع راهپیمایی اربعین حسینی نشان دهنده جایگاه با عظمت امام حسین(ع) در میان ملت های مختلف است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که اربعین جایگاه بسیار مهمی در ماندگاری واقعه عاشورا داشته است، گفت: اربعین حسینی اهمیت و ارج خود را از این منظر می گیرد که فرصتی برای زنده نگه داشتن حقیقت عاشورا و تکثیر گفتمان سیدالشهدا است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که تا زمانی که اربعین این چنین پرشور، گرامی داشته می شود، نهضت عاشورا نیز امتداد خواهد داشت، تصریح کرد: در سایه این حضور با عظمت و گرامیداشت اربعین حسینی، اسلام نیز زنده و جاودانه خواهد ماند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز راهپیمایی اربعین حسینی به مظهر عزت و اقتدار امت اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های حفظ عزت مسلمانان گسترش روز افزون اربعین حسینی است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که بزرگ ترین راهپیمایی جهان در کربلای معلی و در روز اربعین حسینی اتفاق می افتد، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی نماد و جلوه ای از وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که اجتماع اربعین حسینی موجب ایجاد یک قدرت بی نظیر برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان دین شده است، خاطرنشان کرد: هیچ قدرتی در جهان نمی تواند در برابر این عظمت عاشقان سید الشهدا ایستادگی کند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که قدرتی که به واسطه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ایجاد می شود می تواند گره گشای بسیاری از مسائل  و مشکلات در جهان اسلام باشد، تصریح کرد: امت اسلامی می توانند با این اقتدار و عظمت به وجود آمده در برابر دشمنان و بدخواهان اسلام ناب بیاستند و اسلام ناب محمدی دفاع و حراست کنند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که علیرغم گذشت هزار و 400 سال از واقعه کربلا اما پرچم سید الشهدا همچنان در جهان برافراشته است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه دشمنی ها با فرهنگ حسینی، امروز گفتمان عاشورا به عنوان یگ گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که امام حسین(ع) پرچم ظلم ستیزی را در آن دوران با قیام خود برافراشته نگاه داشتند، گفت: امروز نیز امت اسلامی با خلق حماسه اربعین حسینی این پرچم الهی را همچنان در جهان برافراشته نگاه داشته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عاشقان حسینی با حضور در اجتماع اربعین حسینی عظمتی بی نظیر در جهان خلق کردند، خاطرنشان کرد: در هیچ جای جهان چنین حضور بی نظیری تاکنون دیده نشده و این همان تجلی قدرت الهی است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که قدرت الهی با خلق چنین حماسه با عظمتی بار دیگر حقانیت حسینی را به رخ جهانیان کشیده است، گفت: علیرغم همه تلاش های دشمنان برای کمرنگ کردن این حضور میلیونی، اما هر ساله شاهد عظمت بیشتر این اجتماع بی نظیر هستیم./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات