۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۳۷۳۷۸
با حضور تولیت آستان قدس رضوی:

همایش بزرگ مبلغان و ذاکران اهل بیت در بارگاه منور رضوی برگزار می شود

هیئات مذهبی سراسر کشور به دعوت آستان قدس رضوی در دهه‌ آخر صفر میهمان همایش عظیم مبلغان و ذاکران می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت ‌الاسلام سید‌جلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ ـمبلغان و ذاکران اهلبیت(ع)» در دهه آخر صفر در بارگاه منور رضوی، گفت: این همایش با هدف شناسایی و جذب خادم ‌یاران فرهنگی، در روز شنبه 27 آبان ماه مصادف با 29 صفر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص کم ‌و‌کیف سازمان‌دهی و چگونگیِ دعوت از میهمانانِ این همایش گفت: ما در این برنامه میهمانان ویژه ‌ای داریم و از بزرگترین هیئات مذهبی در کلانشهرها تا کوچکترین هیئات در دور ‌افتاده ‌ترین نقاط دعوت کردیم که در تحقق این رویداد بزرگ سهیم باشند. هر کدام از هیئات می ‌توانند یک مبلغ، یک ذاکر و یک رئیس هیئت را برای حضور در برنامه معرفی کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: از میان 5هزار و 700 هیأت ثبت نام شده، 2هزار هیأت در دهه‌ی آخر صفر در مشهد حاضر خواهند بود که از این تعداد 871 هیأت برای حضور در برنامه اعلام آمادگی کرده ‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنداکتور برنامه‌ های همایش بخش‌ های مختلف و متنوعی وجود دارد که یکی از مهم ‌ترین قسمت‌ ها، سخنرانی تولیت معزز آستان قدس رضوی در خصوص نقش هیئاتِ مذهبی، چیستی و چراییِ عزاداری ‌ها و ویژگی ‌های هیأت تراز جمهوری اسلامی ایران است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در همایش مبلغین و ذاکرین، از بهترین هیئات مذهبی کشور تجلیل خواهد شد، گفت: فعالیت این هیأت‌ ها توسط شورای هیئات مذهبی، رصد شده و از بین آن ‌ها با مشارکت شورای هیئات خراسان رضوی، بهترین هیأت ‌ها انتخاب و به آستان قدس رضوی معرفی می ‌شوند. از میان آن‌ ها نیز هیئاتی انتخاب و با اهدای تندیس و هدایای متبرک از آن ‌ها تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: هیأت‌ های تراز و شایسته‌ تقدیر در کشور بسیار زیاد هستند و ما به علت محدودیت در زمان برنامه، به صورت نمادین از منتخبین، تقدیر خواهیم کرد. آستان قدس رضوی در نظر دارد در روند این تجلیل، از خانواده ‌های شهدایی که رییس هیأت، مداح یا ذاکر اهل بیت(ع) بودند نیز تقدیر کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما در طراحی محتواییِ این همایش، نقش مبلغین و ذاکرین را پُررنگ دیده ‌ایم؛ به‌طوری‌که بخشی از زمان برنامه را به مبلغین و ذاکرین اختصاص دادیم تا آن ‌ها نیز بتوانند به ‌واسطه‌ی تجربه ‌های میدانی و ارزشمند خود، درباره‌ ویژگی ‌های یک «هیأت تراز، تأثیرگذار و کامل» صحبت ‌هایی را مطرح کنند.

حجت ‌الاسلام حسینی در بخش پایانی سخنانش گفت: آستان قدس رضوی بسته ‌های فرهنگی ویژه ‌ای را متناسب با نوع فعالیت مدعوین تهیه کرده که در پایان همایش به رسم یادبود به میهمانان محترم اهدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این همایش یکی از بزرگ ‌ترین همایش‌ های ایام شهادت امام رضا(ع) است و عموم علاقه‌ مندان می‌توانند از طریق رسانه‌ ملی به تماشای این برنامه بنشینند. شبکه‌ی استانی خراسان رضوی، سامانه پخش زنده حرم مطهر رضوی و شبکه‌ افق از بخش ‌هایی هستند که هماهنگی ‌های پخش این برنامه با آن‌ ها درحال انجام است./820/د۱۰۳/ب۲

 

ارسال نظرات