۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۳۸۰۵۳
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

استقامت و پایداری در مسیر حق انسان را به سعادت می‌رساند

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: انسان باید از استقامت و صبر اولیای الهی درس بگیرد و با اراده و توکل در مسیر حق ایستادگی کند، رستگاری انسان در صبر و استقامت است.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، نبوت باوری را از اصول و پایه های دین دانست و گفت: انسان باید باور کند که پیامبر فرستاده خدا و مأمور به هدایت مردم است.

وی افزود: انسان ها از نظر پذیرش حق یکسان نیستند و قرآن مجید به این اختلاف در پذیرش حق تصریح می کند، نسبت به همه انبیا عده ای حق را پذیرفتند و تا پای جان ایستادند اما افرادی نیز از پذیرش حق سرباز زدند و در برابر پیامبر ایستادند، همچین عده ای منافقانه خود را مسلمان معرفی می کردند در حالی که دروغ می گفتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عده ای به ظاهر اسلام آورده بودند اما دل آن ها پر از کفر و نفاق بود، اظهار داشت: این افراد بعد از رسول خدا وقتی میدان را باز دیدند کفر درونی خود را اظهار و عملی کردند؛ کسانی مانند عمار نیز خالصانه اسلام را را پذیرفتند.

وی ادامه داد: بنده واقعی کسی است که مطیع کامل خدا و اولیای الهی باشد، عده ای همانند عمار حق را می پذیرند و در مسیر حق ایستادگی می کنند، بر اساس تأکید آیات و روایات انسان باید در دین مستحکم و مقاوم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که مسلمان نباید با هر بادی مسیر خود را تغییر دهد، ابراز داشت: مسلمان حقیقی باید در مسیر درست صبر و ایستادگی داشته باشد، دینداری سختی هایی دارد که باید تحمل شود.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) فرمود کسی که دنبال بهشت باشد اما حاضر به تحمل سختی ها نشود در واقع خود را مسخره کرده است، بهشت برای افراد متقی است که ثابت و راسخ در دین باشند؛ عده ای نیز با هر موجی تکان می خورند که این روش نادرست است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان در پذیرش حق و پایداری در آن مختلف بوده و هستند، انسان باید از استقامت و صبر اولیای الهی درس بگیرد و با اراده و توکل در مسیر حق ایستادگی کند، رستگاری انسان در صبر و استقامت است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات